هویت مسئول حمله سایبری به شرکت T-Mobile مشخص شد -
هویت مسئول حمله سایبری به شرکت T-Mobile مشخص شد -

هویت مسئول حمله سایبری به شرکت T-Mobile مشخص شد

مهدی حلوائی
۵ شهریور ۱۴۰۰ - 11:19
تی-موبایل

براساس گزارش وال استریت جورنال، هکری که مسئول حمله به شبکه‌های شرکت T-Mobile بوده، هویت خود را فاش کرد. جان بینز به خبرگزاری وال استریت جورنال اعلام کرده که مسئولیت حمله به شرکت T-Mobile را بر عهده گرفته و برای اثبات این ادعای خود، مدارکی مبنی بر چگونگی نفوذ به سیستم این شرکت را نیز ارائه داده است.

مطالب مرتبط:

به‌گفته‌ی بینز، او توانسته تا به اطلاعات مشتریان فعلی و پیشین T-Mobile از طریق اسکن روترهای محافظت‌نشده دسترسی پیدا کند. بینز با یافتن یکی از این روترها به مرکز داده‌های واشنگتن، که اطلاعات حساب‌ بیش از ۱۰۰ سرور در آن ذخیره شده بود، نفوذ کرده است. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که بینز به‌تنهایی مسئول این حمله‌ باشد اما براساس گزارش وال استریت جورنال، او حداقل در بخشی از مراحل نفوذ به سیستم T-Mobile از افراد دیگری نیز کمک گرفته است.

اطلاعاتی که این هکر به‌دست آورده شامل اطلاعات شخصی مانند نام، تاریخ تولد، رمز کارت‌های اعتباری و شماره گوشی‌‌های افراد می‌شود. شرکت T-Mobile اعلام کرده که راه‌های نفوذی که این هکر از آن‌ها سواستفاده کرده بود را پوشش داده است. گزارش وال استریت جورنال اطلاعات زیادی از پیشینه‌ی این هکر را در دسترس قرار داده است.

جان بینز در سال ۲۰۲۰ پرونده‌ای را به دادگاه ارسال کرد که در آن دولت آمریکا را به وادارکردن او به خرید موشک‌های استینگر از وب‌سایت متعلق به FBI متهم کرده بود. او همچنین در این پرونده، FBI را به حمله و شکنجه‌ی او متهم کرده بود. FBI این اتهامات بینز را بی‌اساس خواند و اعلام کرد که هیچ‌ اطلاعی نسبت به موارد ذکرشده ندارد. بینز هدف خود از حمله به شرکت T-Mobile را جلب توجه FBI و تلاش برای آزادسازی اطلاعات خود از این سازمان اعلام کرده است. اگر ادعاهای بینز حقیقت داشته باشد، راهکارهای امنیتی شرکت T-Mobile زیر سوال خواهند رفت و این شرکت با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد.‌

به‌نظر شما شرکت‌ها باید از چه راهکارهایی برای مقابله با حملات سایبری استفاده کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید