T-Mobile: اطلاعات شخصی ۴۷ میلیون نفر از مشتریان ما هک شده است - تکفارس 
T-Mobile: اطلاعات شخصی ۴۷ میلیون نفر از مشتریان ما هک شده است - تکفارس 

T-Mobile: اطلاعات شخصی ۴۷ میلیون نفر از مشتریان ما هک شده است

افشین نوری
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - 10:04
T-Mobile

شرکت T-Mobile اطلاعات جدیدی درباره هک اخیر داده‌های مشتریان خود منتشر کرده است. یافته‌های این شرکت نشان می‌دهد که اطلاعات شخصی حدود ۴۷ میلیون نفر از کاربران این اپراتور به سرقت رفته است؛ اما با وجود اینکه این تعداد کمتر از آن چیزی است که ادعا می‌شد ۱۰۰ میلیون نفر باشد، اما باز هم عدد قابل‌توجهی است.

شرکت T-Mobile می‌گوید که بررسی‌های این شرکت همچنان ادامه دارد و براساس یافته‌های آن‌ها داده‌های بیش از ۴۰ میلیون نفر از مشتریانی که برای خرید اعتبار درخواست داده بودند و همچنین داده‌های ۷.۸ میلیون نفر از مشتریانی که هم‌اکنون در این شرکت حساب دارند به سرقت رفته است. T-Mobile در آخرین گزارش خود گفته بود که بیش از ۱۰۴ میلیون مشتری دارد.

مطالب مرتبط:

داده‌های به‌سرقت‌رفته از این اپراتور شامل اطلاعات مهم شخصی افراد از جمله اسم و فامیل‌، تاریخ تولد، شماره کارت ملی، شماره گواهینامه رانندگی‌ و موارد دیگری می‌شود که همه آن‌ها برای باز کردن یک حساب کاربری در یک اپراتور لازم هستند. البته به نظر می‌رسد که شماره تلفن ، نام کاربری و پسورد مشتریان، جزو اطلاعات به‌سرقت‌رفته نبوده‌اند.

با این‌حال، T-Mobile گفته است که در بین این داده‌ها، اطلاعات مربوط به نام، شماره تلفن و پسورد بیش از ۸۵۰ هزار نفر از مشتریان فعلی این اپراتور به سرقت رفته است و این مشتریان به‌زودی نوتیفیکیشنی از طرف این شرکت برای ریست پسوردشان دریافت خواهند کرد. ضمناً احتمال می‌رود که اطلاعات مشتریان غیرفعال T-Mobile هم توسط هکرها به سرقت رفته باشد.  T-Mobile می‌گوید که خوشبختانه اطلاعات مالی، کارت اعتباری و سایر اطلاعات پرداختی مشتریانش به سرقت نرفته است.

T-Mobile در پیام خود گفته است:

مشتریان به ما اعتماد کنند و مطمئن باشند که اطلاعات شخصی آن‌ها با حساسیت بالایی توسط ما محافظت خواهد شد. هک اخیر باعث شد تا برخی از اطلاعات مشتریان ما به سرقت برود. ما بابت این موضوع از شما عذرخواهی می‌کنیم. ما این اتفاق را بسیار جدی گرفته‌ایم و سعی خواهیم کرد با شفافیت کامل به بررسی‌های خود ادامه دهیم. هر کاری که ما انجام می‌دهیم، برای کمک به محافظت از شماست.

T-Mobile در حالی صحبت از محافظت از اطلاعات مشتریان خود می‌کند که ما در سال‌های گذشته حداقل چهار بار شاهد هک شدن اطلاعات کاربران این اپراتور بوده‌ایم. به گفته T-Mobile، شروع تحقیقات این شرکت درباره هک اخیر، صرفاً براساس گزارش فردی در یک فروم آنلاین بوده که  ادعا کرده بود او و همکارانش سرورهای T-Mobile را هک کرده‌اند.

البته یک اکانت توییتری که فروش این اطلاعات را در توییتر تبلیغ می‌کرد ادعا کرده است که هک اخیر اطلاعات شخصی ۱۰۰ میلیون نفر از مشتریان T-Mobile را تحت تاثیر قرار داده است و این اطلاعات شامل داده‌های IMEI / IMSI حدود ۳۶ میلیون  مشتری منحصربه‌فرد این اپراتور می‌شود. این در حالی است که صحبت‌های امروز T-Mobile این موضوع را تائید نمی‌کند.

T-Mobile صفحه‌ای را به وب‌سایت خود اضافه کرده که مشتریان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از نحوه تغییر پسوردشان به آنجا مراجعه کنند. این صفحه همچنین سرویس‌های دو ساله‌ای برای محافظت رایگان از هویت افراد ارائه کرده و اشاره‌ای هم به قابلیت‌های سرویس Account Takeover Protection برای جلوگیری از حملات مرتبط با مبادله سیم‌کارت کرده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.