T-Mobile تائید کرد اطلاعات شخصی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر این اپراتور هک شده است - تکفارس 
T-Mobile تائید کرد اطلاعات شخصی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر این اپراتور هک شده است - تکفارس 

T-Mobile تائید کرد اطلاعات شخصی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر این اپراتور هک شده است

افشین نوری
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - 11:47
اپراتور T-Mobile

گروهی از هکرها ادعا کرده‌اند که اطلاعات شخصی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اپراتور T-Mobile را سرقت کرده است. T-Mobile این موضوع را تائید کرده و گفته است که به‌تازگی دسترسی‌های غیرمجازی از طرف هکرها به داده‌های این اپراتور صورت گرفته است. البته T-Mobile اشاره‌ای به این نکرده که این داده‌ها مربوط به اطلاعات شخصی مشتریان‌اش بوده یا نه.

مطالب مرتبط:

اپراتور T-Mobile با انشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود گفته است:

ما در حال حاضر مطمئن هستیم که جلوی نقاط ورود هکرها برای دسترسی به داده‌هایمان را بسته‌ایم و به بررسی‌های فنی خود برای شناسایی ماهیت این دسترسی‌ها ادامه می‌دهیم.

T-Mobile در ادامه بیانیه خود گفته است که نمی‌تواند اعداد منتشرشده در رابطه با تعداد مشتریان این اپراتور که اطلاعات‌شان سرقت شده است تائید کند، چراکه بررسی‌های آن‌ها ممکن است مدت‌زمان بیشتری طول بکشید. این شرکت قول داده است که به‌طور فعال با مشتریان خود در ارتباط باشد تا جزئیات بیشتری درباره این اتفاق در اختیار آن‌ها قرار دهد.

با این‌حال، وب‌سایت مادربورد گزارش داده است که اطلاعاتی که از ۱۰۰ میلیون کاربر T-Mobile سرفت شده، ظاهراً شامل شماره کارت ملی افراد، شماره تلفن، آدرس، شماره‌ IMEI و شماره گواهینامه رانندگی آن‌ها بوده است. به گزارش این وب‌سایت، هکرها ادعا کرده‌اند اطلاعات شخصی تعداد زیادی از مشتریان T-Mobile را هک کرده‌اند و حتی نمونه‌هایی از این اطلاعات سرقت‌شده را منتشر کرده‌اند که جزئیات دقیقی از کاربران T-Mobile را نشان می‌دهند.

هکرها ظاهراً امیدوار هستند که با فروش این اطلاعات، پول خوبی به جیب بزنند. به نظر می‌رسد قیمتی که این هکرها برای فروش این اطلاعات  پیشنهاد داده‌اند شش بیتکوین بوده است که ارزشی معادل ۲۷۰ میلیون دلار خواهد داشت.

یکی از هکرها به وب‌سایت مادربورد گفته است: «من فکر می‌کنم که T-Mobile هم‌اکنون متوجه این موضوع شده‌ و ما دسترسی خود را به سرورهای این اپراتور از دست داده‌ایم.» این هکر ادعا کرده است که آن‌ها داده‌های کاربران T-Mobile را به‌صورت لوکال دانلود کرده‌اند و در چندین جا از آن‌ها پشتیبانی گرفته‌اند.

هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی برای اطلاعات هک‌شده مشتریان T-Mobile خواهد افتاد. اگر این اطلاعات به فروش برسند، مسلماً آسیب جدی به کاربران این اپراتور خواهد زد و احتمالاً‌ منجر به ثبت شکایت‌های زیادی علیه این اپراتور خواهد شد.

درهرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم که در روزهای آینده چه جزئیات بیشتری از این هک گسترده منتشر می‌شود.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید