نتفلیکس اشتراک‌ گذاری رمز عبور در هند را ممنوع کرد - تکفارس 
نتفلیکس اشتراک‌ گذاری رمز عبور در هند را ممنوع کرد - تکفارس 
نتفلیکس اشتراک‌ گذاری رمز عبور در هند را ممنوع کرد - تکفارس 

نتفلیکس اشتراک‌ گذاری رمز عبور در هند را ممنوع کرد

افشین نوری
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - 13:06
نتفلیکس

نتفلیکس اعلام کرد که به امکان اشتراک‌گذاری رمز عبور در کشور هند پایان داده است. بنابراین اکانت‌های نتفلیکس در هند فقط برای افرادی که در یک خانواده زندگی می‌کنند قابل استفاده خواهند بود.

نتفلیکس گفته است برای کسانی که این قانون را زیر پا بگذارند ایمیل‌هایی ارسال خواهد کرد. این شرکت به دنبال افزایش درآمدهای خود از این طریق پس از رکود ناشی از همه‌گیری کرونا است.

نتفلیکس در بیانیه‌ خود گفته است که برای استفاده هر خانواده یک حساب کاربری در نظر گرفته شده است و همه کسانی که در یک خانواده زندگی می‌کنند می‌توانند از این حساب در هر کجا که هستند استفاده کنند.

این شرکت همچنین گفته است که به تلاش‌های خود برای سرمایه‌گذاری در طیف وسیعی از فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی ادامه می‌دهد. بنابراین هر کسی با هر سلیقه و روحیه‌ای می‌تواند از این برنامه ها بهره ببرد.

نتفلیکس اخیرا محدودیت‌هایی را برای اشتراک گذاری رمز عبور در چندین کشور دنیا از جمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه ایجاد کرده بود. البته کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه ماهانه اضافی، عضو دیگری خارج از خانواده خود وارد کنند، اما این قابلیت هنوز در هند قابل دسترس نیست.

نتفلیکس در زمان کرونا با کاهش شدید کاربران خود مواجه شده، بطوریکه در نیمه اول سال گذشته حدود ۱ میلیون نفر از مشترکین خود را از دست داده بود.

موسسه تحقیقاتی Antenna در گزارش جدید خود گفته است که بعد از اعمال محدودیت‌های اشتراک گذاری پسورد در ماه می امسال، نتفلیکس از سال ۲۰۱۹ تاکنون چهار روز بیشرین افزایش مشترک پولی را داشته است. نتفلیکس گفته است که از ۲۶ می تا ۲۷ می تقریبا ۱۰۰ هزار مشترک جدید اضافه شده است.

طبق این گزارش، میانگین تعداد عضویت در نتفلیکس بعد از اعمال تغییرات جدید حدود ۲۰ درصد در مقایسه با میانگین ۶۰ روز قبل افزایش یافته است. همچنین عضویت‌های جدید حتی بیشتر از تعداد آن‌ها در طول دوران کرونا است.

البته تعداد لغو عضویت‌ها هم بعد از اعمال محدودیت اشتراک‌گذاری پسورد افزایش یافته است، اما به‌اندازه‌ای نبوده است که افزایش کلی عضویت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. البته این آمار، رسمی نیستند و نتفلیکس آن‌ها را تائید نکرده است. این شرکت اولین گزارش خود بعد از اعمال محدودیت مذکور را در ماه جولای منتشر خواهد کرد.

طبق قانون جدید نتفلیکس، کسانی که قبلا با پسورد مشترک استفاده می‌کردند باید اکانت جدید برای خودشان ایجاد کنند. اما اگر کسی می‌خواهد که اکانت خود را با افراد دیگری به اشتراک بگذارد باید به ازای هر نفر ۸ دلار در ماه بپردازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید