نتفلیکس برای افزایش دوباره قیمت‌ها آماده می شود - تکفارس 
نتفلیکس برای افزایش دوباره قیمت‌ها آماده می شود - تکفارس 
نتفلیکس برای افزایش دوباره قیمت‌ها آماده می شود - تکفارس 

نتفلیکس برای افزایش دوباره قیمت‌ها آماده می شود

افشین نوری
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 08:41
نتفلیکس

طبق یک گزارش جدید به نظر می‌رسد که نتفلیکس خود را برای افزایش قیمت‌ طرح‌های بدون تبلیغات خود می‌کند.

وال استریت ژورنال به نقل از چند منبع گفته است که قیمت اشتراک نتفلیکس ممکن است پس از پایان اعتصاب بازیگران افزایش یابد. ظاهرا افزایش نرخ‌ها ابتدا در ایالات متحده و کانادا اعمال خواهد شد.

نتفلیکس هم‌اکنون دو طرح بدون تبلیغات دارد که عبارتند از طرح استاندارد با قیمت ۱۵.۴۹ دلار در ماه و طرح پریمیوم با قیمت ۱۹.۹۹ دلار در ماه. این شرکت اوایل سال جاری طرح پایه بدون تبلیغات را حذف کرد.

نتفلیکس از نوامبر ۲۰۲۲ اقدام به ارائه یک طرح همراه با تبلیغات با هزینه ۶.۹۹ دلار در ماه کرده است. آخرین باری که نتفلیکس هزینه اشتراک خود را در ایالات متحده و سایر بازارها افزایش داده به اوایل سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد که طرح پایه را ۱ دلار، استاندارد را ۱.۵۰ دلار و پریمیوم را ۲ دلار افزایش داد.

هنوز معلوم نیست که واکنش مشتریان نتفلیکس به این افزایش قیمت‌ها چگونه خواهد بود. احتمالا برخی کاربران به طرح ارزان‌تر با تبلیغات روی بیاورند. برخی کاربران نیز ممکن استطرح‌های رقبای نتفالیکس را بررسی کنند.

البته نتفلیکس تا زمانی که اعتصاب بازیگران تمام نشده احتمالا افزایش قیمت‌ها را اعمال نخواهد کرد. اخیرا دیسکاوری اعلام کرده است که هزینه ماهانه طرح بدون تبلیغات سرویس +Discovery را از ۶.۹۹ دلار به ۸.۹۹ دلار افزایش می‌دهد و قیمت طرح با تبلیغات همچنان در نرخ ۴.۹۹ دلار باقی می‌ماند.

هفته آینده نیز شاهد افزایش قیمت برای طرح‌های بدون تبلیغات پلتفرم‌های Disney+, Hulu و ESPN+ خواهیم بود. نتفلیکس اخیرا اشتراک گذاری رمز عبور را در برخی کشورها مثل آمریکا و بریتانیا ممنوع کرده است. این موضوع بسیار برای نتفلیکس چالش برانگیز بود و این شرکت هم از آن آگاه بود و توانست راهکاری برای آن ارائه کند.

نتفلیکس قابلیت‌هایی مانند اشتراک‌گذاری پولی را عرضه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا برای اشتراک گذاری اکانت خود هزینه اضافی بپردازند. همچنین کاربران می‌توانند به اکانت‌های پولی خود منتقل شوند تا فعالیت های قبلی خود را در اکانت‌های جدید ادامه دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید