آمار های رسمی از کاهش اقبال مردم به تلویزیون‌ می‌گویند -
آمار های رسمی از کاهش اقبال مردم به تلویزیون‌ می‌گویند -
آمار های رسمی از کاهش اقبال مردم به تلویزیون‌ می‌گویند -

آمار های رسمی از کاهش اقبال مردم به تلویزیون‌ می‌گویند

محمدرضا نصیرزاده
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 13:17
تلویزیون‌

گزارش های جدید از گروه های تحقیقاتی نیلسن Nielsen و لیختمن Leichtman به این اشاره دارند که چگونه تلویزیون‌ های سنتی جایگاهشان را به سرویس‌های استریم، تیک‌تاک و یوتیوب واگذار می‌کنند.

توسط بررسی که از دوسال پیش توسط نیلسن شروع شده بود تقریباً از نیمی از بینندگان همیشگی تلویزیون کاسته شده است. نتیجه‌ای که باتوجه‌به انتخاب‌های زیاد مردم برای پر کردن وقتشان با امثال یوتیوب تیک‌تاک و کانال‌های استریم زیاد عجیب به نظر نمی‌رسد. طبق این گزارش‌ها نیلسن با استفاده از سیستم جدید نظرسنجی برای بررسی اینکه مردم چه گونه به تماشای تلویزیون می‌پردازند با در اختیار دادن گزینه‌های تلویزیون، تلویزیون کابلی، استریمینگ و سایر برای افرادی که از وسایل دیگر مثل کنسول‌ها و دیگر پخش‌کننده برای تماشای تلویزیون استفاده می‌کنند از مردم در این باره نظرسنجی کرده بود.

آخرین نتایج از این نظرسنجی بین ماه‌های ژوئن ۲۰۲۳ تا جولای ۲۰۲۳ نشان از کاهش یک‌درصدی استفاده از گزینه‌های تلویزیون و تلویزیون کابلی و افزایش یک‌درصدی استفاده از گزینه‌ های سایر و استریم داده است.

اما اگر این مقایسه را به بازه یک سال پیش ببریم این کاهش مخاطب بسیار چشمگیرتر به نظر می‌رسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده سنتی از تلویزیون به میزان ۱۲.۵ درصد از مدت مشابه در سال گذشته کمتر شده است. در همین مدت مشابه نیلسن می‌گوید استفاده از سرویس‌های استریم مثل نتفلیکس و یوتیوب رکورد جدیدی را در پی داشته و مخاطبانی به همان تعداد مخاطبان سنتی که از تلویزیون استفاده می‌کنند را به خود جذب کرده است.

این کاهش مخاطب برای تلویزیون توسط گروه تحقیقاتی لیختمن نیز تأیید شده است. طبق گزارشی که این گروه منتشر کرده است برآورد شده است ارائه‌دهندگان تلویزیون کابلی حدود ۱.۷۳ میلیون مشترک را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ ازدست‌داده‌اند.

در همین راستا برخی از مدیران اجرایی مانند رید هستینگز Reed Hastings از نتفلیکس، سال‌هاست که حتی با صدای بلند و با افتخار بر طبلی می‌کوبند که خبر مرگ تلویزیون سنتی را می‌دهد. همین سال گذشته، او حتی سال ۲۰۳۲ را به عنوان سالی اعلام کرد که تلویزیون های سنتی رسماً از بین خواهند رفت.

منبع: theverge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید