افزایش قیمت نتفلیکس برای طرح‌های پایه و پریمیوم تائید شد - تکفارس 
افزایش قیمت نتفلیکس برای طرح‌های پایه و پریمیوم تائید شد - تکفارس 
افزایش قیمت نتفلیکس برای طرح‌های پایه و پریمیوم تائید شد - تکفارس 

افزایش قیمت نتفلیکس برای طرح‌های پایه و پریمیوم تائید شد

افشین نوری
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - 12:41
نتفلیکس

نتفلیکس روز چهارشنبه اعلام کرد که به افزایش قیمت طرح‌های پایه (Basic) و پریمیوم (Premium) خود ادامه خواهد داد و هزینه اشتراک آن‌ها را به ترتیب تا ۱۲ و ۲۳ دلار افزایش می‌دهد.

نتفلیکس ظاهرا افزایش قیمت‌های خود را برای ماه‌های پس از پایان اعتصاب SAG-AFTRA برنامه ریزی کرده بود. اما با نوجه به اینکه مذاکرات با SAG-AFTRA شکست خورده است، نتفلیکس دیگر نمی‌تواند بیش از این صبر کند.

بنابراین کسانی که در طرح پایه نتفلیکس هستند به جای ۱۰ دلار، حالا باید ۱۲ دلار پرداخت کنند و مشترکین پریمیوم به جای ۲۰ دلار باید ۲۳ دلار بپردازند. نتفلیکس در گزارش درآمد خود تأیید کرد که قیمت‌ طرح‌های با تبلیغات و استاندارد که به ترتیب ۶.۹۹ و ۱۵ دلار قیمت دارند، تغییری نخواهد کرد.

این شرکت آخرین بار در سال ۲۰۲۲ قیمت ها را افزایش داده بود و از سال ۲۰۱۷ به طور مدوام این کار را انجام داده است.

نتفلیکس اخیرا با ممنوع کردن اشتراک گذاری رمز عبور، توانسته تعداد مشترکین خود را افزایش دهد و هم‌اکنون بیش از ۲۴۷ میلیون مشترک دارد. نتفلیکس اشتراک گذاری رمز عبور را در برخی کشورها مثل آمریکا و بریتانیا ممنوع کرده است. البته این موضوع بسیار برای نتفلیکس چالش برانگیز بود و این شرکت هم از آن آگاه بود و توانست راهکاری برای آن ارائه کند.

نتفلیکس قابلیت‌هایی مانند اشتراک‌گذاری پولی را عرضه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا برای اشتراک گذاری اکانت خود هزینه اضافی بپردازند. همچنین کاربران می‌توانند به اکانت‌های پولی خود منتقل شوند تا فعالیت های قبلی خود را در اکانت‌های جدید ادامه دهند.

نتفلیکس همچنین به‌تازگی اعلام کرده که به امکان اشتراک‌گذاری رمز عبور در کشور هند نیز وجود ندارد. بنابراین اکانت‌های نتفلیکس در هند فقط برای افرادی که در یک خانواده زندگی می‌کنند قابل استفاده خواهند بود.

این شرکت به دنبال افزایش درآمدهای خود از این طریق پس از رکود ناشی از همه‌گیری کرونا است. نتفلیکس در بیانیه‌ خود گفته است که برای استفاده هر خانواده یک حساب کاربری در نظر گرفته شده است و همه کسانی که در یک خانواده زندگی می‌کنند می‌توانند از این حساب در هر کجا که هستند استفاده کنند.

این شرکت همچنین گفته است که به تلاش‌های خود برای سرمایه‌گذاری در طیف وسیعی از فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی ادامه می‌دهد. بنابراین هر کسی با هر سلیقه و روحیه‌ای می‌تواند از این برنامه ها بهره ببرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید