تعداد کاربران نتفلیکس بعد از ممنوعیت اشتراک گذاری رمز عبور افزایش چشمیگری یافته است - تکفارس 
تعداد کاربران نتفلیکس بعد از ممنوعیت اشتراک گذاری رمز عبور افزایش چشمیگری یافته است - تکفارس 
تعداد کاربران نتفلیکس بعد از ممنوعیت اشتراک گذاری رمز عبور افزایش چشمیگری یافته است - تکفارس 

تعداد کاربران نتفلیکس بعد از ممنوعیت اشتراک گذاری رمز عبور افزایش چشمیگری یافته است

افشین نوری
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - 11:43
نتفلیکس

نتفلیکس اخیرا اشتراک گذاری رمز عبور را در برخی کشورها مثل آمریکا و بریتانیا ممنوع کرده است. این موضوع بسیار برای نتفلیکس چالش برانگیز بود و این شرکت هم از آن آگاه بود و توانست راهکاری برای آن ارائه کند.

نتفلیکس قابلیت‌هایی مانند اشتراک‌گذاری پولی را عرضه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا برای اشتراک گذاری اکانت خود هزینه اضافی بپردازند. همچنین کاربران می‌توانند به اکانت‌های پولی خود منتقل شوند تا فعالیت های قبلی خود را در اکانت‌های جدید ادامه دهند.

نتفلیکس همچنین به‌تازگی اعلام کرده که به امکان اشتراک‌گذاری رمز عبور در کشور هند نیز وجود ندارد. بنابراین اکانت‌های نتفلیکس در هند فقط برای افرادی که در یک خانواده زندگی می‌کنند قابل استفاده خواهند بود.

این شرکت به دنبال افزایش درآمدهای خود از این طریق پس از رکود ناشی از همه‌گیری کرونا است. نتفلیکس در بیانیه‌ خود گفته است که برای استفاده هر خانواده یک حساب کاربری در نظر گرفته شده است و همه کسانی که در یک خانواده زندگی می‌کنند می‌توانند از این حساب در هر کجا که هستند استفاده کنند.

این شرکت همچنین گفته است که به تلاش‌های خود برای سرمایه‌گذاری در طیف وسیعی از فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی ادامه می‌دهد. بنابراین هر کسی با هر سلیقه و روحیه‌ای می‌تواند از این برنامه ها بهره ببرد.

طبق جدیدترین گزارش سه ماهه نتفلیکس، درآمدها، سودآوری و تعداد مشترکین پولی این شرکت افزایش یافته است. این اعداد فراتر از انتظارات کارشناسان بوده است. ممنوعیت اشتراک‌ گذاری حساب‌ها باعث شده تا ۵.۸ میلیون مشترک جدید به کاربران نتفلیکس اضافه شود. این شرکت قصد خود از این روش در همه کشورهای استفاده کند.

نتفلیکس از طرفی طرح پایه خود را متوقف کرده است اما کاربران می‌توانند از طرح استاندارد ۶.۹۹ دلاری با تبلیغات، طرح استاندارد ۱۵.۴۹ دلاری بدون تبلیغات یا طرح پریمیوم ۱۹.۹۹ دلاری استفاده کنند. طرح پایه دز حال حاضر فقط برای کاربرانی که هم‌اکنون در آن طرح هستند قابل دسترس است.

هرچند درآمد نتفلیکس به تبلیغات وابسته نیست، اما این شرکت به‌طور جدی روی توسعه کسب‌وکار تبلیغات خود و همکاری با شرکت‌هایی مثل Nielsen و EDO کار می‌کند. نتفلیکس در زمان کرونا با کاهش شدید کاربران خود مواجه شده، بطوریکه در نیمه اول سال گذشته حدود ۱ میلیون نفر از مشترکین خود را از دست داده بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید