تعداد مشترکین نتفلیکس بعد از ممنوعیت اشتراک گذاری پسورد رشد چشمگیری یافته است - تکفارس 
تعداد مشترکین نتفلیکس بعد از ممنوعیت اشتراک گذاری پسورد رشد چشمگیری یافته است - تکفارس 
تعداد مشترکین نتفلیکس بعد از ممنوعیت اشتراک گذاری پسورد رشد چشمگیری یافته است - تکفارس 

تعداد مشترکین نتفلیکس بعد از ممنوعیت اشتراک گذاری پسورد رشد چشمگیری یافته است

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 09:51
اشتراک گذاری رمز عبور نتفلیکس

نتفلیکس اخیرا به‌طور جدی با به اشتراک گذاری پسورد در آمریکا مقابله کرده است و افرادی که از یک اکانت مشترک بدون آنکه در یک خانه واحد زندگی کنند استفاده می‌کنند مجبور شده‌اند به‌طور جداگانه مشترک نتفلیکس شوند یا اینکه اکانت مشترک را ترک کنند. این موضوع باعث شده تا تعداد مشترکین نتفلیکس افزایش یابد.

موسسه تحقیقاتی Antenna در گزارش جدید خود گفته است که بعد از اعمال محدودیت‌های اشتراک گذاری پسورد در ماه می امسال، نتفلیکس از سال ۲۰۱۹ تاکنون چهار روز بیشرین افزایش مشترک پولی را داشته است. نتفلیکس گفته است که از ۲۶ می تا ۲۷ می تقریبا ۱۰۰ هزار مشترک جدید اضافه شده است.

طبق این گزارش، میانگین تعداد عضویت در نتفلیکس بعد از اعمال تغییرات جدید حدود ۲۰ درصد در مقایسه با میانگین ۶۰ روز قبل افزایش یافته است. همچنین عضویت‌های جدید حتی بیشتر از تعداد آن‌ها در طول دوران کرونا است.

البته تعداد لغو عضویت‌ها هم بعد از اعمال محدودیت اشتراک‌گذاری پسورد افزایش یافته است، اما به‌اندازه‌ای نبوده است که افزایش کلی عضویت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. البته این آمار، رسمی نیستند و نتفلیکس آن‌ها را تائید نکرده است. این شرکت اولین گزارش خود بعد از اعمال محدودیت مذکور را در ماه جولای منتشر خواهد کرد.

طبق قانون جدید نتفلیکس، کسانی که قبلا با پسورد مشترک استفاده می‌کردند باید اکانت جدید برای خودشان ایجاد کنند. اما اگر کسی می‌خواهد که اکانت خود را با افراد دیگری به اشتراک بگذارد باید به ازای هر نفر ۸ دلار در ماه بپردازد.

طبق یک گزارش اخیر، حدود ۱۰۰ میلیون اکانت نتفلیکس در سراسر جهان اقدام به اشتراک گذاری پسورد کرده‌اند و حالا مخالفت نتفلیکس با این موضوع باعث خواهد شد تا درآمدهای این شرکت افزایش یابد. عضویت نتفلیکس در آمریکا از ۷ دلار در ماه شروع می‌شود که این طرح شامل تبلیغات می‌شود و تا ۱۰ دلار در ماه (بدون تبلیغات) می‌رسد. گزینه‌های دیگری نیز با پرداخت ۱۵.۵ دلار در ماه به عنوان پلن استاندارد و ۲۰ دلار در ماه به عنوان پلن پریمیوم وجود دارند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم تعداد مشترکین نتفلیکس در ماه‌های آینده چقدر افزایش خواهد یافت.

منبع: Gamespot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید