نتفلیکس به شما اجازه خواهد داد از آیفون برای کنترل بازی ها روی تلویزیون استفاده کنید - تکفارس 
نتفلیکس به شما اجازه خواهد داد از آیفون برای کنترل بازی ها روی تلویزیون استفاده کنید - تکفارس 

نتفلیکس به شما اجازه خواهد داد از آیفون برای کنترل بازی ها روی تلویزیون استفاده کنید

افشین نوری
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - 16:52
نتفلیکس

بلومبرگ گزارش داده است که نتفلیکس روی قابلیتی کار می‌کند که به شما اجازه خواهد داد تا با استفاده از گوشی آیفون خود بتوانید بازی‌ها را روی تلویزیون خود کنترل کنید.

نتفلیکس اخیرا گفته بود که قصد دارد بازی‌های خود را روی هر دستگاهی قابل اجرا بکند و کاربران آیفون نیز بتوانند از گوشی خود برای بازی کردن گیم‌ها روی تلویزیون استفاده کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، اپلیکیشن iOS ظاهرا دارای کدهایی است که می‌گوید: «برای بازی کردن یک بازی روی تلویزیون خود نیاز به یک کنترلر دارید. آیا می‌خواهید برای این کار از آیفون خود استفاده کنید؟»

در واقع نتفلیکس می‌خواهد که بازی‌های خود را روی هر دستگاهی قابل اجرا بکند و در نتیجه امکان استفاده از گوشی‌های هوشمند برای این منظور وجود داشته باشد.

این شرکت سرویس بازی‌های موبایلی خود را در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد و تاکنون ۵۵ بازی ارائه کرده است و ۴۰ بازی دیگر نیز قرار است امسال معرفی شوند. البته این بازی‌ها فقط روی دستگاه‌های iOS و اندروید قابل بازی هستند و روی لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌ها نمی‌توان آن‌ها را اجرا کرد. استفاده از گوشی به عنوان کنترلر می‌تواند این قابلیت را برای کاربران فراهم کند.

نتفلیکس همچنین اخیرا اعلام کرد که قیمت سرویس‌های خود را در بیش از ۳۰ کشور دنیا به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد نتفلیکس با این کار قصد دارد مخاطبان خود را حفظ کند. این شبکه در سال گذشته بسیاری از کاربران پولی خود را بنا به دلایلی از دست داد و حالا به دنبال جبران آن است. 

کاهش قیمت‌ها قرار است در بخش‌هایی از خاورمیانه، آفریقا، اروپا، آمریکای لاتین و  آسیا اتفاق بیفتد. نتفلیکس همچنین یک سرویس همراه با تبلیغات به قیمت پایین‌تر در چند کشور دیگر ارایه کرده است. آمار نشان می‌دهند که نتفلیکس علیرغم اینکه سال ۲۰۲۲ را در شرایط سختی شروع کرد اما توانست این سال را با موفقیت پشت سر بگذارند.

گفته می‌شود نتفلیکس روی یک سرویس ابری بازی هم کار می‌کند و باید ببینیم این سرویس چه زمانی معرفی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.