مایکروسافت با الهام از استادیا قصد دارد روی استریم ابری بازی ها تمرکز کند - تکفارس 
مایکروسافت با الهام از استادیا قصد دارد روی استریم ابری بازی ها تمرکز کند - تکفارس 
مایکروسافت با الهام از استادیا قصد دارد روی استریم ابری بازی ها تمرکز کند - تکفارس 

مایکروسافت با الهام از استادیا قصد دارد روی استریم ابری بازی ها تمرکز کند

سپهر بندزر
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - 11:37
گوکل استادیا

در چندسال گذشته، یکی از تلاش‌های گوگل برای وارد شدن به بخش گیمینگ، معرفی سرویس استریم ابری بازی‌ها بود که نتوانست موفق شود و گوگل اوایل امسال، این سرویس را متوقف کرد. استادیا این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کرد، تا بازی‌ها از طریق اینترنت و روی دستگاه‌های مختلف اجرا شود و دیگری نیازی به محدودیت‌های سخت افزاری نباشد.

علاوه بر این، پروژه استادیا با این هدف طراحی شده بود تا به شکل مستقیم بازی‌ها را در دسترس خریداران قرار دهد و دیگر نیازی به گذراندن زمان و دانلود کردن دیتا نباشد.

اگرچه این سرویس با شکست مواجه شد، اما استادیا توانست نظر مایکروسافت را برای وارد شدن به این حوزه را جلب کند و سال‌ها است که با هدف ساخت و توسعه سرویسی برای استریم ابری بازی‌ها ادامه می‌دهد.

اسنادی که توسط مایکروسافت بر سر دادگاه این غول ردموندی با FTC درز کرده نشان می‌دهد که مدیر عامل مایکروسافت به اشخاصی مانند: فیل اسپنسر، کریم چودری و سارا باند ایمیلی مبنی بر گزارش سایت ۹TO5MAC براساس تمرکز مایکروسافت روی نسخه مخفی از استادیا ارسال کرده است.

استادیا مایکروسافت

در ادامه، ایمیل‌هایی که از طرف ساتیا نادلا و تیم ایکس باکس ردو بدل شد، این اطلاعات را آشکار کرد که مایکروسافت می‌تواند به لطف Azure عملکرد مشابهی را مانند استادیا به نمایش بگذارد. علاوه بر این، ایمیلی در سال ۲۰۲۱ این اطلاعات را آشکار کرد که مایکروسافت تمرکز خود را روی سرویس استریم ابری بازی‌ها گذاشته است.

استادیا مایکروسافت

ایمیلی مفصل از فیل اسپنسر نیز ثابت می‌کند که آزور هم می‌تواند عملکرد مشابهی مانند استادیا داشته باشد. اسپنسر همچنین خاطرنشان کرد که گوگل از عدم پیشرفت استادیا شوکه شد و تصمیم گرفت تا از بازی های First Party فاصله بگیرد.

در یکی دیگر از مدارک دادگاه FTC نیز، این اطلاعات آشکار شد که کمبود بازی و بازیکن از دلایل اصلی مرگ این سرویس ابری هستند.


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید