ایلان ماسک خبر از شروع تولید انبوه خودروی سایبرتراک در آینده نزدیک داد - تکفارس 
ایلان ماسک خبر از شروع تولید انبوه خودروی سایبرتراک در آینده نزدیک داد - تکفارس 
ایلان ماسک خبر از شروع تولید انبوه خودروی سایبرتراک در آینده نزدیک داد - تکفارس 

ایلان ماسک خبر از شروع تولید انبوه خودروی سایبرتراک در آینده نزدیک داد

افشین نوری
۳ خرداد ۱۴۰۲ - 09:23
سایبرتراک

ایلان ماسک ارزیابی خود را درباره تاریخ تولید انبوه خودروی سایبرتراک به اشتراک گذاشته است و به نظر او این خودرو زودتر از حد انتظار عرضه خواهد شد.

تاکنون افراد زیادی برای خرید این خودرو ثبت نام کرده‌اند و ظاهرا تعداد آن‌ها به بیش از ۱.۵ میلیون نفر می‌رسد. برای پیش‌سفارش این خودرو فقط ۱۰۰ دلار لازم است و در واقع اکثر مردم می‌توانند برای آن ثبت‌نام کنند. کارشناسان معتقدند که تسلا خودروی سایبرتراک را به همان نرخ حدود ۱ میلیون دستگاه در آمریکا تولید خواهد کرد و ظرفیتی بیش از آن را نخواهد داشت.

ماسک در جریان جلسه‌ای که به‌تازگی با سهامداران تسلا داشته گفته است که هدف این شرکت آن است که تولید خودروی سایبرتراک را از اواخر ۲۰۲۳ شروع کند. او در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره برنامه تسلا برای رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید این خودرو گفت که پروسه تولید سایبرتراک به صورت یک منحنی S شکل خواهد بود.

به عبارتی، تولید این خودرو در ابتدا کند خواهد بود و سپس افزایش خواهد یافت. طبق پیش‌بینی ماسک همه چیز بستگی به میزان تقاضای مشتریان خواهد داشت و احتمالا در هر سال حداقل به میزان ۲۵۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. به نظر ماسک، قیمت نهایی این خودرو بسیار بالا خواهد بود و احتمالا همه کسانی که این خودرو را ثبت‌نام کرده‌اند قادر به خرید آن نخواهند بود.

ماسک در ادامه گفت که به نظر او تولید ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دستگاه برای خودروی سایبرتراک در سال معقول به نظر می‌رسد و کاهش قیمت این خودرو بسیار سخت و دشوار خواهد بود. گفته می‌شود قیمت این خودرو حدود ۸۰ هزار دلار خواهد بود و انتظار می‌رود قیمت آن تا سال ۲۰۲۵ کمتر از ۷۰ هزار دلار نشود و احتمالا تا سال ۲۰۲۶ قیمت آن به زیر ۶۰ هزار دلار نخواهد رسید.

منبع: Electrek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید