دستگاه برش کاغذ صنعتی، گوشی یکی از کاربران ردیت را به دو نیم تقسیم کرد - تکفارس 
دستگاه برش کاغذ صنعتی، گوشی یکی از کاربران ردیت را به دو نیم تقسیم کرد - تکفارس 
دستگاه برش کاغذ صنعتی، گوشی یکی از کاربران ردیت را به دو نیم تقسیم کرد - تکفارس 

دستگاه برش کاغذ صنعتی، گوشی یکی از کاربران ردیت را به دو نیم تقسیم کرد

مهدی حلوائی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 23:16
دستگاه برش کاغذ صنعتی

احتمالاً تا به حال حداقل یک بار تصویر قطعات داخلی گوشی‌های هوشمند را در وب‌سایت‌ یا کانال‌های یوتیوب دیده‌اید اما تصویر گوشی‌های متلاشی‌شده، موردی است که کمتر شاهد آن‌ هستیم. این اتفاقات بیشتر از آنچه فکرش را بکنید رخ می‌دهد و در چنین شرایطی معمولاً باتری گوشی منفجر می‌شود اما حالا یکی از کاربران ردیت تصویری از گوشی همکار خود را منتشر کرده که بدون انفجار باتری آن توسط یک دستگاه برش کاغذ صنعتی به دو قسمت تقسیم شده است.

مطالب مرتبط:

در تصویر زیر که در ردیت منتشر شده، لایه‌هایی از لیتیوم و عایق داخل گوشی و همچنین بخش‌هایی از برد اصلی و قاب آلومینیومی گوشی به خوبی قابل مشاهده است. بسیاری از دستگاه‌های برش کاغذ صنعتی از موتورهای الکترویکی برای بالا و پایین آوردن یک تیغه‌ی بزرگ استفاده می‌کنند. این تیغه‌ها صدها پوند فشار را به سطح زیرین خود وارد می‌کنند که برای برش تقریباً تمامی اشیا کافیست.

بسیاری از فروشگاه‌های لوازم صنعتی برای جلوگیری از وقوع حوادث و خرابی ابزارآلات سنگین خود، کارکنان را از ورود گوشی همراه منع می‌کنند. با این وجود، گاهی اوقات گوشی‌ همراه تنها منبع نور قابل دسترسی بوده و ظاهراً شخص یادشده نیز به همین صورت گوشی خود را از بین برده است. از هرچند که ایجاد کوچک‌ترین سوراخ روی باتری‌های لیتیومی منجر به انفجار آن‌ها می‌شود اما ظاهراً تیغ دستگاه برش مذکور، که با نام گیوتین شناخته می‌شود، به قدری تیز بوده که فشار گازهای الکترولیت باتری گوشی به سرعت کاهش پیدا کرده و انفجاری رخ نداده است.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید