GSMA: اکنون ۴.۳ میلیارد نفر در دنیا صاحب گوشی هوشمند هستند - تکفارس 
GSMA: اکنون ۴.۳ میلیارد نفر در دنیا صاحب گوشی هوشمند هستند - تکفارس 
GSMA: اکنون ۴.۳ میلیارد نفر در دنیا صاحب گوشی هوشمند هستند - تکفارس 

GSMA: اکنون ۴.۳ میلیارد نفر در دنیا صاحب گوشی هوشمند هستند

افشین نوری
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - 11:31
گوشی هوشمند

انجمن GSM در گزارش جدید خود که برای سال ۲۰۲۳ منتشر کرده، گفته است که ۵۵ درصد از جمعیت جهان که چیزی حدود ۴.۳ میلیارد نفر می‌شود صاحب گوشی هوشمند هستند. طبق این گزارش، در حال حاضر ۴.۶ میلیارد کاربر اینترنت موبایلی وجود دارد که ۴ میلیارد نفر آن‌ها از طریق گوشی هوشمند به اینترنت وصل می‌شوند.

گزارش GSMA همچنین توزیع نابرابر اینترنت بین مناطق مختلف دنیا را نشان داده است. طبق این گزارش، ۶۹ درصد از دارندگان گوشی هوشمند در آمریکای شمالی، آسیای شرقی و اقیانوسیه، از مدل‌های ۴G استفاده می‌کنند، در حالیکه اکثر کاربران در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه همچنان از مدل‌های ۳G استفاده می‌کنند.

با وجود رشد استفاده از اینترنت در گوشی‌های هوشمند، همچنان ۳.۴ میلیارد نفر از مردم دنیا به اینترنت دسترسی ندارند. به گفته GSMA، حدود ۳۸ درصد کسانی که در مناطقی با پوشش اینترنت موبایلی زندگی می‌کنند، به آن دسترس ندارند. شکاف اتصال به اینترنت در کشورهای جنوب آفریقا و آسیای جنوبی بسیار قابل توجه است، به طوریکه ۵۹ و ۵۲ درصد جمعیت این مناطق به اینترنت دسترسی ندارند.

همچنین طبق گزارش GSMA حدود ۶۰۰ میلیون نفر یا ۸ درصد از جمعیت جهان از طرق گوشی‌های ساده به اینترنت وصل می‌شوند. در کل، به نظر می‌رسد که موانع زیادی برای گسترش بیشتر کاربران گوشی هوشمند و دسترسی آن‌ها به اینترنت وجود دارد.

مدیر GSMA گفته است که عدم اتصال میلیاردها نفر به اینترنت، آن‌ها را از دسترسی به خدمات ارتباطی و فرصت‌های درآمدزایی محروم می‌کند و زندگی آن‌ها را به نحو نامناسبی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید