Canalys: بازار گوشی هوشمند ۹ درصد نسبت به سال گذشته کوچکتر شده است - تکفارس 
Canalys: بازار گوشی هوشمند ۹ درصد نسبت به سال گذشته کوچکتر شده است - تکفارس 
Canalys: بازار گوشی هوشمند ۹ درصد نسبت به سال گذشته کوچکتر شده است - تکفارس 

Canalys: بازار گوشی هوشمند ۹ درصد نسبت به سال گذشته کوچکتر شده است

افشین نوری
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 16:37
بازار جهانی گوشی هوشمند

ظاهرا تقاضا برای گوشی‌های هوشمند هر سال در حال کاهش است و‌ طبق آماری که توسط موسسه Canalys منتشر شده است عرضه آن‌ها در سه ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است. 

البته دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد، اما مهمترین دلیل آن این است که با قدرتمندتر شدن گوشی‌ها نیاز به قطعات گران‌تری است و این‌ موضوع باعث گران‌تر شدن اکثر گوشی‌ها شده است  و از طرف دیگر ارتقاهایی که هر ساله در گوشی‌ها انجام‌ می‌شود چندان جذاب نیستند و بنابراین مشتریان علاقه‌ای به تعویض گوشی فعلی خود پیدا نمی‌کنند. مشکل کمبود تراشه هم مزید بر علت شده است و تولید گوشی‌ها را با مشکل مواجه کرده است. 

Canalys

همه این عوامل دست به دست هم داده است تا اکثر مردم به سراغ گوشی‌های ارزان‌تر بروند و‌ برای مثال گوشی‌های سری A سامسونگ فروش نسبتا خوبی در بین مشتریان داشته‌اند و باعث شدند سهم بازار سامسونگ از ۱۸ درصد در سال گذشته به ۲۱ درصد برسد. سهم بازار اپل و شیائومی هم به‌ترتیب ۱۷ و ۱۴ درصد شده است. 

سهم بازار اوپو و ویوو هم مثل شیایومی حدود ۱ درصد کاهش یافته است و به نظر می‌رسد روند کلی بازار همچنان برای اکثر شرکت‌ها نزولی باقی خواهد ماند و باید منتظر بمانیم و ببینیم تا آخر امسال چه اتفاقاتی در بازار گوشی‌های هوشمند ‌می‌افتد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید