هر ۶ دقیقه ۱ گوشی هوشمند در لندن به سرقت می رود - تکفارس 
هر ۶ دقیقه ۱ گوشی هوشمند در لندن به سرقت می رود - تکفارس 
هر ۶ دقیقه ۱ گوشی هوشمند در لندن به سرقت می رود - تکفارس 

هر ۶ دقیقه ۱ گوشی هوشمند در لندن به سرقت می رود

مهدی حلوائی
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 11:51
لندن

بر اساس گزارش خبرگزاری بی بی سی، هر ۶ دقیقه ۱ گوشی‌ هوشمند در شهر لندن به سرقت می‌رود. آمار منتشرشده توسط پلیس متروپولیتن نشان می‌دهد که سال گذشته نزدیک به ۹۱ هزار گوشی در این شهر به سرقت رفته است. شهردار لندن و رئیس پلیس این شهر حالا از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند خواسته‌اند تا گوشی‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که جذابیت سرقت آن‌ها برای سارقان کمتر شود.

صادق خان (Sadiq Khan)، شهردار لندن و سر مارک رولی (Sir Mark Rowley)، رئیس پلیس متروپولیتن در نامه‌ای از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند درخواست کردند تا با نیروی پلیس همکاری کنند. این در حالی است که افزایش نرخ سرقت رادیو و ابزار سیستم مسیریابی ماهواره‌ای خودروها در گذشته باعث شده بود تا پلیس درخواست مشابهی را برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو ارسال کند و حالا با ادغام ابزار یادشده با داشبورد خودروها، مشکل سرقت آن‌ها نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

به گفته‌ی سر مارک رولی، سارقان به راحتی می‌توانند گوشی‌های سرقتی را به نام شخص دیگری رجیستر کنند و همین موضوع باعث افزایش میزان سرقت این دستگاه‌ها شده است. شهردار لندن نیز با تاکید بر این موضوع اعلام کرده که افزایش هزینه‌های زندگی و سود بالای فروش گوشی‌های سرقتی باعث شده تا جوانان دست به سرقت این محصولات بزنند. آمار نشان می‌دهد که بیشتر سارقان و قربانیان سرقت‌های گوشی همراه از قشر جوان شهر لندن بوده و افراد بین ۱۴ تا ۲۰ سال به‌طور ویژه در معرض خطر سرقت گوشی قرار دارند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید