لیست ۹ برند محبوب گوشی هوشمند از دید مشتریان - تکفارس 
لیست ۹ برند محبوب گوشی هوشمند از دید مشتریان - تکفارس 

لیست ۹ برند محبوب گوشی هوشمند از دید مشتریان

افشین نوری
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 19:44
لیست ۹ برند محبوب گوشی هوشمند از دید مشتریان - تکفارس 

این‌روزها در بازار گوشی‌های هوشمند برندهای مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها مشتریان خاص خودشان را دارند و حالا یک موسسه چینی به نام Chnbrand لیست محبوب‌ترین برندهای گوشی در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم. ‌

طبق این لیست، نه برندی که در سال ۲۰۲۲ مشتریان گوشی هوشمند بیشترین رضایت را از آن‌ها داشته به صورت زیر بوده است:

  • اپل
  • هواوی
  • شیائومی
  • اوپو
  • آنر
  • برند iQOO
  • ردمی
  • ویوو
  • سامسونگ

همانطور که می‌بینید اپل، هواوی و شیائومی محبوب‌ترین برندها در بین مشتریان گوشی بوده‌اند. اندیس میزان رضایتمندی که به C-CSI مشهور است در مورد این سه برند به‌ترتیب ۸۶.۲, ۸۵.۵ و ۸۳.۱ بوده است. این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ نیز جزو سه تای اول بودند و تغییری در رده‌بندی آن‌ها ایجاد نشده است. اما در رده‌بندی ۴ تا ۹ تغییرات زیادی نسبت به سال گذشته ایجاد شده است.

لیست ۹ برند محبوب گوشی هوشمند از دید مشتریان - تکفارس 

اوپو با صعود چهار پله‌ای در رده چهارم قرار گرفته است، آنر یک پله سقوط کرده و در رده پنجم قرار گرفته است، iQOO و ردمی برای اولین بار به این لیست راه می‌یابند و به‌ترتیب در رتبه‌های ششم و هفتم جای گرفته‌اند. ویوو و سامسونگ به‌ترتیب سه و دو پله سقوط کرده و به‌ترتیب در رده‌های هشتم و نهم قرار گرفته‌اند.‌ 

بد نیست بدانید که امتیاز C-CSI براساس سه پارامتر که عبارتند از وفادارای مشتری، رضایت کلی و فاکتور رضایتمندی تعیین شده است . در بخش وفادارای، اپل بیشترین امتیاز ۸۶.۸ را گرفته است و هواپی امتیاز ۸۶.۸ را دریافت کرده است. اما در دو بخش دیگر امتیاز اپل به‌ترتیب ۸۷.۴ و  شده است که کمتر از امتیازهای ۸۸.۰ و ۸۵.۳ هواوی است. 

وفادارای کاربران شیائومی بسیار بدتر بود و امتیاز ۷۶.۳ را کسب کرده‌اند. دو امتیاز دیگر شیائومی به‌ترتیب ۸۶.۶ و ۸۳.۹ شده است. امتیاز وفاداری اوپو نیز ۷۲.۲ شده و ‌امتیاز رضایت کلی از آن ۸۲.۲ شده است. امتیاز بقیه برندها نیز پایین‌تر از این اعداد شده است. 

اگر بخواهیم مقایسه کنیم در سال ۲۰۲۱ برندهای محبوب گوشی هوشمند به‌ترتیب عبارت بودند از اپل، هواوی، شیائومی، آنر، ویوو، وان پلاس، سامسونگ، اوپو و میزو. در سال ۲۰۲۰ لیست مذکور به این صورت بود: هواوی، اپل، اوپو، سامسونگ، ویوو، شیائومی، میزو، آنر و لنوو. در واقع می‌توان گفت که سال ۲۰۲۱ سال برآمدن شیائومی و آنر بود بطوریکه آن‌ها نسبت به سال ۲۰۲۰ سه و چهار پله صعود کردند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید