مدیرعامل ردیت می گوید اعتراض ساب‌ردیت‌ها تاثیری در درآمدهای این شرکت نخواهد داشت - تکفارس 
مدیرعامل ردیت می گوید اعتراض ساب‌ردیت‌ها تاثیری در درآمدهای این شرکت نخواهد داشت - تکفارس 
مدیرعامل ردیت می گوید اعتراض ساب‌ردیت‌ها تاثیری در درآمدهای این شرکت نخواهد داشت - تکفارس 

مدیرعامل ردیت می گوید اعتراض ساب‌ردیت‌ها تاثیری در درآمدهای این شرکت نخواهد داشت

افشین نوری
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 12:13
ردیت

بیش از ۸۵۰۰ ساب‌ردیت در اعتراض به افزایش قیمت API ردیت قصد دارند به‌زودی غیرفعال بشوند. این اعتراضات از پریروز شروع شده و تا روزهای آینده ادامه خواهد داشت. استیو هافمن مدیرعامل ردیت گفته است که زیاد نگران اعتراضات ساب‌ردیت‌ها نیست و این موضوع درآمدهای ردیت را تحت تاثیر قرار نداده است.

طبق گزارشی که وب‌سایت ورج منتشر کرده است هافمن با ارسال یادداشتی به کارکنان ردیت گفته است که «هرچند ممکن است ساب‌ردیت‌های زیادی به اعتراضات بپیوندد اما ما می‌دانستیم که این اتفاق ممکن است بیفتد و به همین خاطر ما به‌طور شبانه‌روزی کار می‌کنیم تا به چالشی که پیش آمده به‌طور مناسب پاسخ دهیم و به‌زودی از آن عبور خواهیم کرد.»

او به کارکنان ردیت اطمینان‌خاطر داده است که خاموشی ساب‌ردیت‌ها یک اتفاق موقتی است و بر امور مالی ردیت تاثیری نخواهد داشت. ظاهرا هافمن تلاش کرده است با این اظهرات نگرانی کارکنانش را کاهش دهد.

هافمن همچنین چند روز پیش در یک جلسه پرسش و پاسخ گفته بود که ردیت نیاز به این دارد که یک کسب‌وکار خوداتکا باشد و به همین خاطر نمی‌تواند به شرکت‌هایی که درخواست دسترسی به داده‌های این پلتفرم را دارند سوبسید بدهد. همین موضوع باعث شده تا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که نیاز به دسترسی به APIهای ردیت دارند به خاطر افزایش قیمت‌ها تصمیم بگیرند که اپلیکیشن‌های خود را غیرفعال و حذف کنند. هافمن هرچند برخی انتقادات درباره APIهای ردیت را تصدیق کرد اما به‌طور مشخص از پاسخ دادن درباره رابطه این شرکت با توسعه‌دهندگان شخص ثالث خودداری کرد.

توسعه‌دهنده اپلیکیشن محبوب Apollo به نام Christian Selig تصمیم گرفته است که به خاطر سیاست جدید ردیت، اپلیکیشن خود را از تاریخ ۳۰ ژوئن غیرفعال کند و سایر توسعه‌دهندگان نیز حالا به پیروی از او می‌خواهند اپلیکیشن‌های خود را تا آخر ماه ژوئن حذف کنند.

منبع: Arstechnica

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید