چندین اپلیکیشن محبوب ردیت به زودی غیرفعال می شوند - تکفارس 
چندین اپلیکیشن محبوب ردیت به زودی غیرفعال می شوند - تکفارس 
چندین اپلیکیشن محبوب ردیت به زودی غیرفعال می شوند - تکفارس 

چندین اپلیکیشن محبوب ردیت به زودی غیرفعال می شوند

افشین نوری
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 18:28
ردیت

اپلیکیشن‌های شخص ثالث ردیت ظاهرا با مشکل جدیدی مواجه شده‌اند و از آنجائیکه این پلتفرم هزینه دسترسی به APIهای خود را افزایش داده است، این افزایش هزینه برای خیلی از توسعه‌دهندگان زیاد بوده و آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه فعالیت‌شان دیگر منفعتی ندارد.

به‌تازگی توسعه‌دهنده اپلیکیشن محبوب Apollo به نام Christian Selig تصمیم گرفته است که به خاطر سیاست جدید ردیت، اپلیکیشن خود را از تاریخ ۳۰ ژوئن غیرفعال کند و سایر توسعه‌دهندگان نیز حالا به پیروی از او می‌خواهند اپلیکیشن‌های خود را تا آخر ماه ژوئن حذف کنند. اپلیکیشن Apollo به خاطر طراحی و قابلیت‌های منحصربه‌فردی که نسبت به اپلیکیشن اصلی ردیت ارائه می‌کند از محبوبیت زیادی برخوردار است و علیرغم اینکه هزینه اشتراک از کاربران دریافت می‌کند اما درآمدهای آن با توجه به هزینه‌های بالای API کاهش یافته است.

توسعه‌دهنده اپلیکیشن Sync نیز در وب‌سایت خود اعلام کرده است که در تاریخ ۳۰ ژوئن اپلیکیشن خود را غیرفعال خواهد کرد. این اتفاق با توجه افزایش هزینه‌های ردیت کاملا منطقی به نظر می‌رسد و دلیل آن هم است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای ادامه کار خود نیاز به تولید درآمد دارند و افزایش قیمت دسترسی به APIهای ردیت این موضوع را تحت تاثیر قرار داده است.

در همین راستا قرار است یک تظاهرات اعتراضی نیز توسط ساب‌ردیت‌هایی که بیش از ۳۰ میلیون مشترک دارند انجام شود و آن‌ها به مدت حداقل ۴۸ ساعت از فعالیت دست بکشند. آن‌ها با این اقدام قصد دارند ردیت را مجبور به تغییر سیاست‌هایش بکنند.

سخنگوی ردیت گفته است که ساختار قیمت‌گذاری جدید طوری طراحی شده تا براساس سطح استفاده از API این شرکت منصفانه و عادلانه باشد. این سخنگو برای تعهد ردیت نسبت به پشتیبانی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث تاکید کرد و گفت که آن‌ها برای توسعه اکوسیستم ردیت بسیار ارزشمند هستند.

بد نیست بدانید که توییتر نیز اخیرا سیاست از API خود را تحت مدیریت ایلان ماسک تغییر داده است و اپلیکیشن‌های شخص ثالث امکان دسترسی به آن را ندارند و محققان و کسب‌وکارها نیز با پرداخت هزینه بسیار بالا می‌تواند به آن دسترسی پیدا کنند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید