چندین استودیوی فیلم سازی از ردیت شکایت کردند - تکفارس 
چندین استودیوی فیلم سازی از ردیت شکایت کردند - تکفارس 

چندین استودیوی فیلم سازی از ردیت شکایت کردند

افشین نوری
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 12:21
ردیت

به‌تازگی چندین استودیو فیلم‌سازی مثل Bodyguard Productions و Millennium Media با ثبت شکایتی در دادگاه فدرال نیوجرسی ادعا کرده‌اند که ردیت به طور آگاهانه به برخی مشتریان خود اجازه داده است تا به‌طور غیرقانونی فیلم‌های کپی رایت این استودیوها را دانلود کنند. این فیلم‌ها شامل ۳۴ مورد می‌شود که یکی از آن‌ها Hellboy, Rambo V: Last Blood است.

با این حال، ردیت با انتشار بیانیه‌ای این ادعاها را رد کرده  گفته است که هیچ کار غیرقانونی انجام نداده است. در شکایت مذکور ادعا شده است که ردیت از تاریخ ۱/۱/۲۰۱۶ تا الان امکان دسترسی به اطلاعات چندین استودیو فیلم‌سازی را داده است و در واقع یک نوع سرقت هنری اتفاق افتاده است که باید مورد پیگرد قرار بگیرد. 

ردیت با بررسی اکانت‌های مطرح شده گفته است که فقط یک اکانت احتمالا مرتکب این بی‌قانونی شده است اما بقیه اکانت‌های مطرح‌شده ربطی به شکایت مذکور ندارند. هنوز تحقیقات قضایی درباره این موضوع انجام نشده است اما اگر ثابت شود که ردیت به‌طور آگاهانه‌ اجازه دسترسی برخی کاربران به فیلم‌های کپی رایت استودیوهای فیلم‌سازی را داده است احتمالا تبعات سختی برای آن به دنبال خواهد داشت. 

دادگاه مذکور قرار است در ۲۳ مارس برگزار شود و باید ببینیم نتیجه این دعوای حقوقی چه می‌شود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید