هکر ردیت تقاضای مبلغ ۴.۵ میلیون دلار برای جلوگیری از انتشار داده های این شرکت کرد - تکفارس 
هکر ردیت تقاضای مبلغ ۴.۵ میلیون دلار برای جلوگیری از انتشار داده های این شرکت کرد - تکفارس 
هکر ردیت تقاضای مبلغ ۴.۵ میلیون دلار برای جلوگیری از انتشار داده های این شرکت کرد - تکفارس 

هکر ردیت تقاضای مبلغ ۴.۵ میلیون دلار برای جلوگیری از انتشار داده های این شرکت کرد

افشین نوری
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 11:34
ردیت

گروه هکری BlackCat مسئولیت حمله هکری به ردیت در ماه فوریه را بر عهده گرفته است و حالا درخواست ۴.۵ میلیون دلار برای جلوگیری از انتشار ۸۰ گیگابایت از داده‌های این شرکت کرده ست.

این گروه همچنین گفته است که ردیت باید سیاست جدید قیمت‌گذاری API خود را که در هفته‌های اخیر باعث نارضایتی توسعه‌دهندگان شده است تغییر دهد. این گروه هکری در پیامی که این هفته منتشر کرده گفته است «ما تقریبا مطمئن هستیم که ردیت پولی بابت اطلاعات خود پرداخت نخواهد کرد، اما ما بسیار خوشحال هستیم که کاربران به‌زودی خواهند فهمید که ردیت چه داده‌هایی از آن‌ها را ردیابی می‌کند. ما در آخرین ایمیلی که به ردیت زدیم از آن‌ها درخواست مبلغ ۴.۵ میلیون دلار برای جلوگیری از انتشار داده‌ها کرده‌ایم.»

ردیت چند ماه بعد از این حمله هکری تائید کرد که با یک حمله پیچیده و سازماندهی‌شده مواجه شده است و هکرها به برخی اسناد داخلی و داده‌های این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند. این داده‌ها ظاهرا مربوط به اطلاعات کارمندان سابق و فعلی ردیت و برخی مشتریان و قراردادهای آن‌ها می‌شود و شامل پسوردها و داده‌های مربوط به اکانت‌های کاربران ردیت نمی‌شود.

گروه BlackCat همچنین از ردیت خواسته است که از افزایش قیمت API خود برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث خودداری کند. این اقزایش قیمت باعث ایجاد هزینه چند میلیون دلاری برای توسعه‌دهندگان در طول یک سال خواهد شد و حتی برخی از آن‌ها ممکن است برای همیشه متوقف بشوند. البته بسیاری از ساب‌ردیت‌ها قصد دارند در اعتراض به این اقدام ردیت دست به اعتراض بزنند.

گروه هکری BlackCat در نوامبر ۲۰۲۱ ظهور پیدا کرد و تا ماه جولای ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ شرکت را هک کرده است. این گروه اخیرا فعال‌تر شده است و در ماه مارس یک حمله هکری به Western Digital ترتیب داد که حدود ۱۰ ترابایت از داده‌های این شرکت را به سرقت برد. این گروه همچنین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آمازون به نام Ring را تهدید به انتشار داده‌هایش کرده است.

منبع: DT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید