ساب ردیت های آیفون در اعتراض به سیاست جدید ردیت غیرفعال می شوند - تکفارس 
ساب ردیت های آیفون در اعتراض به سیاست جدید ردیت غیرفعال می شوند - تکفارس 
ساب ردیت های آیفون در اعتراض به سیاست جدید ردیت غیرفعال می شوند - تکفارس 

ساب ردیت های آیفون در اعتراض به سیاست جدید ردیت غیرفعال می شوند

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 10:09
ردیت

بعد از آنکه ردیت اقدام به افزایش هزینه دسترسی به APIهای خود کرد، بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از این سیاست ردیت انتقاد کردند و حتی یکی از اپلیکیشن‌های محبوب به نام Apollo قرار است به‌زودی غیرفعال شود.

در واکنش به سیاست جدید ردیت، ساب‌ردیت‌های زیادی اعلام کرده‌اند که دست به اعتراض می‌زنند و تا زمانی که راهکار منطقی برای این موضوع ارائه گردد به حالت خاموش می‌رون و غیرفعال می‌گردند. در همین راستا ساب ردیت آیفون نیز قصد دارد اقدام مشابهی انجام دهد.

اخیرا توسعه دهنده اپلیکیشن Apollo فاش کرده بود که ردیت از او درخواست مبلغ ۲۰ میلیون دلار در سال برای باقی ماندن اپلیکیشن‌اش کرده بود. هفته گذشته نیز اخباری منشتر شد مبنی بر اینکه مدیران ساب ردیت‌ها قصد دارند در واکنش به افزایش قیمت‌ها از ۱۲ ژوئن اعتراض خود را شروع کنند. به نظر می‌رسد تعداد این ساب ردیت‌ها به بیش از ۴۰۰۰ می‌رسد.

توسعه‌دهنده اپلیکیشن Sync نیز در وب‌سایت خود اعلام کرده است که در تاریخ ۳۰ ژوئن اپلیکیشن خود را غیرفعال خواهد کرد. این اتفاق با توجه افزایش هزینه‌های ردیت کاملا منطقی به نظر می‌رسد و دلیل آن هم است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای ادامه کار خود نیاز به تولید درآمد دارند و افزایش قیمت دسترسی به APIهای ردیت این موضوع را تحت تاثیر قرار داده است.

چند روز پیش، توسعه دهنده اپلیکیشن Apollo اعلام کرد که از اواخر ماه ژوئن اپلیکیشن خود را غیرفعال می‌کند. استیو هافمن مدیرعامل ردیت نیز دیروز در جلسه‌ای توضیحاتی درباره افزایش قیمت‌ها داد که چندان مورد رضایت توسعه‌دهندگان قرار نگرفت.

سخنگوی ردیت گفته است که ساختار قیمت‌گذاری جدید طوری طراحی شده تا براساس سطح استفاده از API این شرکت منصفانه و عادلانه باشد. این سخنگو برای تعهد ردیت نسبت به پشتیبانی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث تاکید کرد و گفت که آن‌ها برای توسعه اکوسیستم ردیت بسیار ارزشمند هستند.

بد نیست بدانید که توییتر نیز اخیرا سیاست از API خود را تحت مدیریت ایلان ماسک تغییر داده است و اپلیکیشن‌های شخص ثالث امکان دسترسی به آن را ندارند و محققان و کسب‌وکارها نیز با پرداخت هزینه بسیار بالا می‌تواند به آن دسترسی پیدا کنند.

ساب ردیت‌های آیفون نیز قرار است از ۱۲ ژوئن غیرفعال شوند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید