مدیرعامل ردیت درباره برنامه های افزایش قیمت API صحبت کرد - تکفارس 
مدیرعامل ردیت درباره برنامه های افزایش قیمت API صحبت کرد - تکفارس 

مدیرعامل ردیت درباره برنامه های افزایش قیمت API صحبت کرد

افشین نوری
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 09:54
ردیت

استیو هافمن مدیرعامل ردیت در جلسه پاسخ به سوالات (Ask me Anything) توضیحاتی درباره برنامه‌های این شرکت در رابطه با افزایش قیمت APIهای ردیت داد.

ردیت اخیرا تغییراتی در سیاست قیمت‌گذاری APIهای خود داده است که با مخالفت بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مواجه شده است و به نظر می‌رسد که این شرکت هیچ علاقه‌ای به گوش دادن به انتقادات ندارد.

هافمن گفت که ردیت نیاز به این دارد که یک کسب‌وکار خوداتکا باشد و به همین خاطر نمی‌تواند به شرکت‌هایی که درخواست دسترسی به داده‌های این پلتفرم را دارند سوبسید بدهد. این موضوع باعث شده تا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که نیاز به دسترسی به APIهای ردیت دارند به خاطر افزایش قیمت‌ها تصمیم بگیرند که اپلیکیشن‌های خود را غیرفعال و حذف کنند. هافمن هرچند برخی انتقادات درباره APIهای ردیت را تصدیق کرد اما به‌طور مشخص از پاسخ دادن درباره رابطه این شرکت با توسعه‌دهندگان شخص ثالث خودداری کرد.

در جلیه پاشخ به پرسش‌ها، بسیاری از توسعه‌دهندگان به اقدامات اخیر ردیت اعتراض کردند و ادعا کردند که ردیت تلاش‌های آن‌ها برای تماس با این شرکت را رد کرده است و آن‌ها موفق نشده‌اند با کانال‌های ارتباطی این شرکت ارتباط برقرار کند. هافمن بابت این موضوع عذرخواهی کرد و به توسعه‌دهندگان قول داد که شرکت او به پرسش‌های آن‌ها پاسخ خواهد داد.

هافمن در جریان جلسه همچنین کریستین سلیگ (Christian Selig) توسعه‌دهنده اپلیکیشن محبوب Apollo که ردیت را تهدید کرده بود متهم کرد. هافمن رفتار سلیگ را گفت بود اپلیکیشن خود را در واکنش به سیایت جدید ردیت حذف می‌کند مورد انتقاد قرار داد. این شرایط باعث تشدید تنش‌ها بین ردیت و توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث شده است.

هافمن تائید کرد که ردیت نیاز به بهبود اپلیکیشن خود و مدرن‌سازی ابزارها و قابلیت‌های آن دارد. هافمن همچنین توضیح داد که محدودیت‌ها درباره محتواهای جنسی در اپلیکیشن‌های شخص ثالث، به خاطر نگرانی‌های قانونی و رگلاتوری است.

یکی از موضوعات مهمی که هافمن به آن اشاره نکرد، افزایش قیمت APIها بود که برخی توسعه‌دهندگان قادر به پرداخت آن نیستند. او همچنین هیچ صحبتی درباره تصمیم هزاران ساب‌ردیت‌ها برای مخالفت با تغییرات API ردیت نکرد.

در هر حال، هافمن در جلسه پاسخ به سوالات از جواب دادن به انتقادات توسعه‌دهندگان درباره افزایش قیمت APIهای این شرکت طفره رفت و باید ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید