تیم کوک نظرات خود را درباره فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به اشتراک گذاشت - تکفارس 
تیم کوک نظرات خود را درباره فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به اشتراک گذاشت - تکفارس 
تیم کوک نظرات خود را درباره فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به اشتراک گذاشت - تکفارس 

تیم کوک نظرات خود را درباره فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به اشتراک گذاشت

افشین نوری
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - 09:19
تیم کوک

اپل تاکنون با تاخیرهای زیادی در رابطه با معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی خود مواجه شده است و این شرکت هنوز به‌طور رسمی وجود این محصول را تائید نکرده است. با این حال، تیم کوک نظرات خود را درباره این فناوری ارائه کرده است.

کوک در مصاحبه با GQ توضیح داده است که به نظر او فناوری واقعیت افزوده و مجازی با وجود اینکه در مراحل نامطمئنی به سر می‌برند اما واقعا ارزشمند هستند. کوک هرچند به هدست واقعیت ترکیبی اپل اشاره نکرد اما رویکرد این شرکت را نسبت به این فناوری تشریح کرد.

کوک علاقه زیادی به واقعیت افزوده در مقایسه با واقعیت مجازی دارد و به همین خاطر تمرکز اولین هدست این شرکت روی واقعیت ترکیبی خواهد بود. به نظر او، هدست‌ها واقعیت افزوده می‌توانند ظرفیت‌های ارتباطی افراد را پررنگ‌تر کنند.

کوک گفت که فناوری فیس تایم می‌تواند از واقعیت افزوده برای به اشتراک گذاری کارهای گروهی استفاده کند و امکان دیدن اطلاعات بیشتر را فراهم نماید. به نظر کوک، عینک گوگل گلس با شکست مواجه خواهد شد و او قبلا نیز این پیش‌بینی را کرده بود.

ما هدست واقعیت ترکیبی اپل را به احتمال زیاد در سال جاری میلادی خواهیم دید، اما زمان دقیق معرفی آن هنوز مشخص نیست. ظاهرا کوک امیدوار است که آن را در رویداد WWDC 2023 رونمایی کند. با ااین حال، برخی گزارش‌ها گفته‌اند که اپل در رابطه با معرفی این هدست عجله خواهد کرد. مینگ چی کو هم گفته است که این هدست احتمالا با تاخیر در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

طبق شایعات، قیمت هدست اپل حدود ۳۰۰۰ دلار خواهد بود و احتمالا تمرکز آن روی بازار کسب‌وکارها خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید