تیم کوک هر روز از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل استفاده می کند - تکفارس 
تیم کوک هر روز از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل استفاده می کند - تکفارس 
تیم کوک هر روز از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل استفاده می کند - تکفارس 

تیم کوک هر روز از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل استفاده می کند

افشین نوری
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 12:22
تیم کوک

اپل دیروز گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را منتشر کرد و در حین گفتگوی مدیران این شرکت با رسانه‌ها فاش شد که تیم کوک مدیرعامل اپل هر روز از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو استفاده می کند.

اپل در جریان انتشار گزارش مالی خود گفت که اکثر فروش آیفون از طریق برنامه‌های فروش انجام می‌شود. به گفته لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، در حال حاضر بیشتر آیفون‌‌ها از طریق نوعی برنامه معامله فروخته می‌شوند و میزان آن به بیش از ۵۰ درصد رسیده است. این درصد علاوه بر در بازارهای توسعه یافته، در کشورهای در حال توسعه نیز تقریبا مشابه است.

ماستری در ادامه گفت: ‌«ما قصد داریم کارهای بیشتری انجام دهیم و هدف ما کاهش آستانه قیمت برای محصولات‌مان است. این یکی از دلایلی است که ترکیب محصولات ما را در طول سال‌های اخیر قوی‌ترر کرده است.»

تیم کوک مدیر عامل اپل نیز در مورد افزایش چرخه ارتقای آیفون از ۱-۲ سال به ۳-۴ گفت: «از نظر چرخه ارتقا، بسیار سخت است که بتوان تخمین درستی از آن داشت.» شرکت Wedbush اخیرا گزارش داده بود که حدود ۲۵ درصد کاربران فعال آیفون بیش از چهار سال است که آیفون خود را ارتقا نداده‌اند و همین موضوع باعث شده تا تقاضای کمتری برای آیفون‌های ۲۰۲۳ وجود داشته باشد.

هرچند تیم کوک هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را در جریان معرفی آن در ماه جولای نپوشید، اما حالا فاش شده است که او هر روز از آن استفاده می‌کند. اپل در حال حاضر این هدست را برای جامعه توسعه دهندگان ارائه کرده است تا آن‌ها روی اپلیکیشن‌های خود برای آن کار کنند.

انتظار می‌رود این هدست در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ عرضه شود. اپل به‌تازگی کیت توسعه‌دهنده ویژن را ارائه کرده است که به توسعه دهندگان اجازه ایجاد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نوآورانه را برای ویژن پرو خواهد داد.

کیت ویژن پرو ابزارهایی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که امکان ساخت اپلیکیشن‌های سازگار با سیستم عامل این هدست را آسان‌تر می‌کنند. اپل در واقع به‌دنبال توسعه یک اکوسیستم غنی از اپلیکیشن‌های کاربردی برای هدست خود است.

توسعه دهندگانی که دوست دارند این کیت را تهیه کنند می‌توانند از طریق یک فرآیند درخواست اقدام کنند. متقاضیان برای واجد شرایط بودن، باید دارای حساب کاربری در اپلیکیشن Apple Developer باشند و توضیحاتی درباره مهارت‌های تیم خود و اپلیکیشن های پیشنهادی ارائه دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید