پوشش زنده رویداد WWDC 2023 اپل؛ ساعت ۲۰:۰۰ + پخش از آپارات - تکفارس 
پوشش زنده رویداد WWDC 2023 اپل؛ ساعت ۲۰:۰۰ + پخش از آپارات - تکفارس 

پوشش زنده رویداد WWDC 2023 اپل؛ ساعت ۲۰:۰۰ + پخش از آپارات

مهدی ملکی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 10:57
پخش زنده رویداد WWDC 2023 اپل از تکفارس

امروز کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) به صورت رسمی در کوپرتینو، کالیفرنیا آغاز می‌شود. در این رویداد، تیم کوک، مدیر عامل اپل، احتمالاً مانند همیشه روی صحنه خواهد آمد و جملات تاریخی و آشنای این رویداد را به زبان خواهد آورد: “به WWDC 2023 خوش آمدید!”.

همان‌طور که احتمالاً خبر دارید، این کنفرانس می‌تواند تبدیل به مهم‌ترین رویداد اپل طی دهه گذشته و شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها در تاریخ تکنولوژی شود. در این کنفرانس، کوک به طور خلاصه به تمامی پلتفرم‌های اصلی و حیاتی اپل، از جمله iOS 17، macOS 14، tvOS 17، iPadOS 17 و watchOS 10 اشاره خواهد کرد. همچنین، به عنوان یک کنفرانس توسعه دهندگان، بعید است که خبری از Swift و همچنین Xcode نباشد.

البته کوک در این کنفرانس تنها نخواهد بود. او این کار را به‌طور عمده به کریگ فدریگی، نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار و سایر مدیران اجرایی این شرکت واگذار خواهد کرد. ضمناً، اگر اپل از سناریوی چند سال گذشته پیروی کند، با این‌که این رویداد به صورت حضوری برگزار می‌شود، بخش زیادی از ارائه‌ها به‌صورت پیش‌ضبط خواهند بود.

هیچکس انتظار تغییرات جدید در این پلتفرم‌ها را ندارد. وجود ویجت در watchOS تغییر بزرگی نیست. iOS 17 نیز بیشتر درباره بهبود تجربه کلی سیستم عامل آیفون است. macOS 14 هم به همین ترتیب به احتمال بسیار زیادی، تغییرات ناچیزی خواهد داشت.

اجازه دهید به اصل مطلب بپردازیم: امشب گل سرسبد اپل، معرفی احتمالی عینک واقعیت مجازی (VR) و سیستم عامل جدید xrOS خواهد بود. انتظار می‌رود کوک هر دو مورد مذکور را در طول سخنرانی اصلی رونمایی کند.

از سمت دیگر ما از گذشته‌های دور می‌دانیم که WWDC به‌عنوان محلی است که برای معرفی تراشه‌های اپل و به‌روزرسانی‌های مربوط به پردازنده‌های این شرکت به کار می‌رود. برخی انتظار معرفی یک تراشه M3 را دارند و اگر اپل این کار را بکند، احتمالاً دستگاه‌های سخت‌افزاری جدیدی هم رونمایی خواهند شد.

شایعاتی درباره معرفی یک مک پرو جدید، یک نسخه جدید از MacBook Air با صفحه نمایش بزرگ ۱۵ اینچی (احتمالاً با تراشه M2) و یک آیمک جدید (همچنین با تراشه M2) وجود دارد.

البته، تا زمانی که آقای کوک شروع به حرف زدن نکند، ما چیزی نمی‌دانیم و همه این موارد در حد حدس و گمان است. امشب در تکفارس، ساعت ۲۰:۰۰ با پخش زنده WWDC 2023 همراه ما باشید. تا زمان شروع کنفرانس، می‌توانید ویدیوی کنفرانس‌های سال قبل اپل را با زیرنویس فارسی از بخش زیر تماشا کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید