تیم کوک می‌گوید اپل در زمینه هوش مصنوعی پیشرفتی بی‌سابقه ایجاد خواهد کرد - تکفارس 
تیم کوک می‌گوید اپل در زمینه هوش مصنوعی پیشرفتی بی‌سابقه ایجاد خواهد کرد - تکفارس 
تیم کوک می‌گوید اپل در زمینه هوش مصنوعی پیشرفتی بی‌سابقه ایجاد خواهد کرد - تکفارس 

تیم کوک می‌گوید اپل در زمینه هوش مصنوعی پیشرفتی بی‌سابقه ایجاد خواهد کرد

یاسین میرزایی
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 10:05
اپل هوش مصنوعی

تیم کوک معتقد است اپل امسال در زمینه هوش مصنوعی مولد به سطحی از نوآوری که قبلا دیده نشده خواهد رسید. او این نظرات هیجانی را در جلسه سالانه سهام داران اپل مطرح کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت در این جلسه به پیشنهاد انتشار گزارشی درباره هوش مصنوعی و اخلاقیات رای منفی داده شد.

این بار دومی است که تیم کوک در ماه اخیر به ابراز نظر در رابطه با هوش مصنوعی اپل می‌پردازد. چند هفته پیش، کوک وعده انتشار اعلامیه هوش مصنوعی اپل در ادامه سال جاری را داد که احتمالا در خرداد ماه طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل روی خواهد داد. این تاریخی است که از iOS رونمایی خواهد شد که با توجه به گزارشات متعدد خبرگزاری بلومبرگ تمرکزش روی هوش مصنوعی خواهد بود.

در پاییز گذشته اپل همراه با معرفی ویژگی‌های مصحح خودکار و پیش‌بینی کننده متن جدیدش اشاره کوتاهی به هوش مصنوعی مولد کرد. هرچند پرسشی که اکنون مطرح است این است که آیا تیم کوک با توجه به سکوت قابل توجهی که اپل درباره هوش مصنوعی کرده واقعا باور دارد این شرکت پیشرفت چشم‌گیری را در حیطه هوش مصنوعی رقم خواهد زد؟ یا منظور او این است که اپل در رابطه به فناوری‌های هوش مصنوعی خود این شرکت درحال پیشرفت‌های چشمگیر است؟ باتوجه به شناختی که از تیم کوک داریم، احتمالا منظور او اولی است.

قطعا درباره ویژگی‌های هوش‌ مصنوعی iOS در ماه‌های پیش‌رو چیزهای بیش‌تری خواهیم آموخت. درعین حال سرمایه‌گذاران هم درحال شنیدن چیزی‌اند که برای حفظ سرمایه خود در این شرکت به آن نیاز دارند. پروژه ماشین اپل لغو شده و هوش مصنوعی نقطه تمرکز جدید این شرکت است.

همان‌طور که از اپل انتظار می‌رود، این کمپانی بعد از امثال ChatGPT و جمنای گوگل، وارد این رقابت خواهد شد. هرچند باتوجه به سطح دسترسی و کنترل کاملی که این شرکت بر اکوسیستم‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری‌اش دارد و همچنین این واقعیت که طراحی و ساخت تراشه‌های مورد استفاده‌اش برعهده خود اپل است، احتمالا شاهد تجربه‌ای بهتر و قوی‌تر در رابطه با هوش مصنوعی از این کمپانی خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید