گوگل پروژه واقعیت افزوده آیریس را متوقف کرد - تکفارس 
گوگل پروژه واقعیت افزوده آیریس را متوقف کرد - تکفارس 
گوگل پروژه واقعیت افزوده آیریس را متوقف کرد - تکفارس 

گوگل پروژه واقعیت افزوده آیریس را متوقف کرد

مهدی حلوائی
۹ تیر ۱۴۰۲ - 10:22
گوگل آیریس

گوگل مدت زیادی روی تلفیق دنیای واقعی و دیجیتالی با استفاده از عینک واقعیت افزوده‌ی گوگل گلس تمرکز کرده بود اما تغییر نظر کاربران باعث شد تا این محصول به جای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های عمومی به دستگاهی تجاری تبدیل شود. گوگل پس از مدتی پشتیبانی خود از این عینک را متوقف کرد و تمرکز خود را روی پروژه‌ی واقعیت افزوده‌ی دیگری به نام آیریس (Iris) گذاشت اما بر اساس گزارش‌های جدید، این پروژه نیز حالا به طور کامل متوقف شده است.

مطالب مرتبط:

قرار بود آیریس به لطف تجربه‌ی بیشتر گوگل نسبت به قبل و همچنین خرید کمپانی کانادایی نورث (North)، که در زمینه‌ی محصولات واقعیت افزوده فعالیت دارد، چیزی فراتر از یک عینک واقعیت افزوده‌ی معمولی باشد اما حالا خبرگزاری Business Insider گزارش داده که گوگل این پروژه را به طور کامل متوقف کرده است.

گفته می‌شود گوگل حالا قصد دارد تا به جای ساخت سخت‌ افزار روی طراحی و توسعه‌ی نرم‌ افزار واقعیت افزوده کار کند و لایسنس این نرم افزار را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد. این پروژه در داخل شرکت گوگل با نام بتی (Betty) شناخته می‌شود و ظاهراً تنها پروژه‌ی واقعیت افزوده فعلی گوگل می‌باشد اما منابع داخلی اعلام کرده‌اند که ممکن است گوگل در آینده‌ عینک واقعیت افزوده‌ی آیریس را نیز به بازار عرضه کند.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید