قابلیت نظارت والدین به اپلیکیشن گوگل مسیجز می‌آید - تکفارس 
قابلیت نظارت والدین به اپلیکیشن گوگل مسیجز می‌آید - تکفارس 
قابلیت نظارت والدین به اپلیکیشن گوگل مسیجز می‌آید - تکفارس 

قابلیت نظارت والدین به اپلیکیشن گوگل مسیجز می‌آید

محمدامین حیدری
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 19:09
قابلیت نظارت والدین گوگل مسیجز

اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهند که گوگل تصمیم دارد تا قابلیت نظارت والدین را برای کنترل پیام‌های کودکان به اپلیکیشن مسیجز اضافه کند.

از آنجایی که گوگل مسیجز به لطف RCS تقریبا به اپلیکیشن پیش‌فرض اندروید تبدیل شده است، به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل احتمال افزوده‌شدن پشتیبانی از قابلیت کنترل والدین به این اپلیکیشن می‌تواند برای پدرها و مادرها خبر خوبی باشد.

طبق اطلاعات موجود در نسخه v20240416_00_RC01 گوگل مسیجز که توسط وب‌سایت PiunikaWeb فاش شده است، قابلیت کنترل والدین تا زمانی که پیام کودکان توسط والدین آن‌ها تائید نشده است، از پیام دادن آن‌ها جلوگیری می‌کند و پیغام زیر برای مکالمات تائیدنشده نمایش داده می‌شود:

برای ارسال پیام، از والدین خود بخواهید تا آن را تائید کنند.

علاوه‌بر این، وب‌سایت ۹to5Google وجود قابلیت مذکور در آخرین نسخه از گوگل مسیجز را تائید کرده اما هنوز در دسترس قرار نگرفته است. البته مشخص نیست که قابلیت کنترل والدین چگونه کار خواهد کرد؛ با این حال پیش‌بینی می‌شود که بتوان آن را برای هر یک از مخاطبان استفاده کرد که احتمالا از طریق برنامه Family Link گوگل کنترل می‌شود.

ظاهرا این نوع کنترل برای پیام‌های SMS و RCS قابل استفاده خواهد بود. گفتنی است که این قابلیت احتمالا در مراحل اولیه توسعه قرار دارد؛ بنابراین باید منتظر نسخه‌های بعدی بمانیم تا ببینیم چگونه توسعه خواهد یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید