اندروید ۱۵ سلامت حافظه گوشی را نشان خواهد داد - تکفارس 
اندروید ۱۵ سلامت حافظه گوشی را نشان خواهد داد - تکفارس 
اندروید ۱۵ سلامت حافظه گوشی را نشان خواهد داد - تکفارس 

اندروید ۱۵ سلامت حافظه گوشی را نشان خواهد داد

فرزاد اسرافیلی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 13:54
اندروید 15 سلامت حافظه گوشی

گوگل در تازه ترین اقدام خود در حال کار بر روی قابلیت جدیدی است که به شما کمک کند از میزان سلامت تراشه حافظه گوشی خود باخبر شوید.

سالم نگه داشتن گوشی دیگر فقط مختص به باتری نمی‌شود. طبق گزارشات بدست آمده اندروید ۱۵ در تلاش است با افزودن قابلیتی جدید به کاربران امکان دهد میزان سلامت حافظه ذخیره‌سازی گوشی خود را مشاهده کنند. این قابلیت شبیه به ویژگی نمایش میزان سلامت باتری در برخی از تلفن‌ها است، با این تفاوت که این بار به جای باتری، تراشه ذخیره سازی نمایش داده می‌شود.

بدین ترتیب یک API جدید به سیستم عامل اختصاص داده می‌شود و سلامت حافظه را نمایش می‌دهد. در حال حاضر، با هیچ روشی نمی‌توان میزان فرسودگی فضای ذخیره سازی گوشی را تشخیص داد. ازینرو این مسئله می‌تواند به دغدغه‌ای برای کاربران تبدیل شود. تراشه‌های ذخیره‌سازی مانند هر قطعه سخت‌افزاری دیگری در طول زمان فرسوده شده و در نهایت از کار می‌افتند. اما با استفاده از قابلیت جدید اندروید ۱۵، می‌توان فهمید چه میزان از عمر حافظه باقی مانده است.

قابلیت جدید بر اساس اطلاعات خود تراشه ذخیره سازی ساخته شده است. اکثر گوشی‌های مدرن از نوعی فضای ذخیره‌سازی به نام UFS استفاده می‌کنند. این نوع حافظه‌ها نشانگرهای داخلی دارند که میزان استفاده از حافظه را نشان می‌دهند. اندروید ۱۵ قادر خواهد بود به این اطلاعات دسترسی داشته باشد و آن را به صورت درصد نشان دهد.

قابلیت سلامت حافظه یا همان Storage Health هنوز در دست توسعه است و احتمال دارد در دسترس تمامی گوشی‌های اندروید ۱۵ قرار نگیرند. با این حال، گوشی‌های پیکسل گوگل احتمالا جزو اولین گوشی‌هایی باشند که از آن پشتیبانی کنند. پس از در دسترس قرار گرفتن، کاربران قادر خواهند بود از عمر مفید حافظه گوشی‌های خود آگاه شوند.

شاید برای اکثر مردم این قابلیت اهمیت چندانی نداشته باشد. با این حال قابلیتی کاربردی محسوب می‌شود. در صورتی که متوجه کاهش سلامتی فضای ذخیره سازی باشیم، می‌توان قبل از آن که دیر شود به فکر ارتقای تلفن خود باشیم و یا حتی به فکر بکاپ گرفتن از داده‌ها باشیم. قابلیت نمایش میزان سلامت تراشه ذخیره سازی همچنین می‌تواند به کاربران کمک کند در زمان مناسب نسبت به خرید یا فروش تلفن هوشمند خود اقدام کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید