صدور حکم جلب موسس بلاک چین Terra به خاطر تخلف ۴۰ میلیارد دلاری - تکفارس 
صدور حکم جلب موسس بلاک چین Terra به خاطر تخلف ۴۰ میلیارد دلاری - تکفارس 
صدور حکم جلب موسس بلاک چین Terra به خاطر تخلف ۴۰ میلیارد دلاری - تکفارس 

صدور حکم جلب موسس بلاک چین Terra به خاطر تخلف ۴۰ میلیارد دلاری

افشین نوری
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 13:29
صدور حکم جلب موسس بلاک چین Terra به خاطر تخلف ۴۰ میلیارد دلاری - تکفارس 

کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا از Do Kwon موسس بلاک چین Terra به خاطر تخلفات چند میلیارد دلاری شکایت کرد. 

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است آقای Kwon هم‌اکنون در کره جنوبی تحت پیگرد قانونی قرار دارد و پلیس اینترپل هم دستور جلب او را صادر کرده است. 

آقای Kwon از موسسان Terraform Labs در سال ۲۰۱۸ است و اواخر سال گذشته رمزارز Luna را عرضه کرد. حالا مشخص شده است که او ۴۰ میلیارد دلار تخلف مالی از طریق پلتفرم Terra انجام داده است. 

پلتفرم Terra یک شبکه بلاک چین است که به عنوان یک پلتفرم برای ایجاد استیبل کوین‌های مختلف عمل می‌کند. این پروژه در سال ۲۰۱۸ توسط Daniel Shin و Do Kwoin راه‌اندازی شد. هدف ترا در واقع ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز بود. 

طبق ادعای مقامات سازمان کمیسیون و بورس اوراق بهادار آمریکا Kwon و Terraform به‌استباه به مستریان خود گفته‌اند که اپلیکیشن پرداخت موبایلی Chai از پلتفرم بلاک چین Terraform برای انجام پرداخت‌های خود استفاده می‌کند. در حالیکه Chai اصلا از این پلتفرم استفاده نمی‌کرد بلکه از روش‌های عادی برای انجام این کار استفاده می‌کرده است. 

سازمان SEC در شکایت خود گفته است که Kwon از طریق انتشار اطلاعات نادرست درباره TerraUSD باعث فریب سرمایه‌گذاران شده است. به‌گفته‌ی این سازمان آمریکایی Kwon و Terra متاسفانه به‌طور عامدانه اطلاعات شفافی را درباره رمزارزهای لونا و TerraUSD در اختیار مردم قرار نداده‌اند و با اظهارات نادرست باعث گمراهی خریداران شده‌اند. این رفتار Kwon  طبق قوانین آمریکا مصداق کلاهبرداری است و ضرر و زیان را به سرمایه‌گذاران وارد کرده است.

آقای Kwon از چند ماه پیش که بلاک چین Terra دچار فروپاشی شد، تح تعقیب قضایی از سوی کره جنوبی قرار گرفته است. حکم بازداشت او در ماه سپتامبر از طرف مقامات کره جنوبی صادر شد  و به‌دنبال آن پلیس اینترپل آقای Kwon را به لیست خود اضافه کرد و حالا تحت تعقیب است و هنوز کسی از محل اختفای او خبر ندارد. 

البته این شخص همه اتهامات را رد کرده است و خود را بی‌گناه می‌داند. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این شکایت علیه Kwon به کجا ختم خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید