یک پلتفرم معاملاتی رمزنگاری شده جدید بر پایه‌ی بلاک‌چین معرفی شد - تکفارس 
یک پلتفرم معاملاتی رمزنگاری شده جدید بر پایه‌ی بلاک‌چین معرفی شد - تکفارس 
یک پلتفرم معاملاتی رمزنگاری شده جدید بر پایه‌ی بلاک‌چین معرفی شد - تکفارس 

یک پلتفرم معاملاتی رمزنگاری شده جدید بر پایه‌ی بلاک‌چین معرفی شد

بهنام خدابخشی
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - 15:02
پلتفرم معاملاتی

بلاک‌چین از راه‌اندازی یک پلتفرم معاملاتی رمزنگاری درجه یک به نام PIT خبر داد. هدف از راه‌اندازی پلتفرم PIT این است که به کاربران اجازه دهد تا با سرعت بالا و امنیت بسیار بالاتر اقدام به معامله‌ی ارزهای دیجیتال نمایند. از ماه ژوئیه‌ی گذشته، این کمپانی کارمندانی را از کمپانی‌های NYSE، TD Ameritrade، Google، Goldman Sachs، UBS، Interactive Brokers، و Revolut استخدام کرده تا سریعترین بازار خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده را طراحی و توسعه دهند.

بلاک‌چین در طی اعلامیه‌ای اظهار داشت، تصمیم دارد در برابر صرافی‌هایی که در گوشه‌ای از این سیستم در حال مبادلات ارزهای دیجیتال هستند، ایتسادگی کند، زیرا تمامی این صرافی‌ها در مواقع حساس معاملاتی که قیمت‌ها در اوج و یا در سیر نزولی می‌باشند، کارایی بالایی ندارند. بلاک‌چین در خصوص نحوه‌ی فعالیت پلتفرم معاملاتی خود اینطور گفت:

ما تصمیم نداریم تا مبادلات خود را در یک فضایی ابری و مجازی به انجام برسانیم، بلکه تصمیم داریم تا از Equinix LD4 به عنوان یکی از قابل اطمینان‌ترین و سریعترین مراکز داده‌ی دنیا جهت انجام معاملات ارزی استفاده کنیم. LD4 یک زیرساخت محاسباتی است که برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ بزرگ فناوری و دیجیتال در اروپا فعالیت می‌کند.

LD4 یکی از فناوری‌های فعال و ارزان نیست ولی چون به عنوان یکی از تکنولوژی‌های مطرح دنیا شناخته شده است در مبادلات ارزهای دیجیتال نیز باید مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر امنیت بالا در این پلتفرم، سرعت جابجایی نقدینگی نیز بسیار بالاست. بر اساس یکی از پست‌های منتشر شده از سوی بلاک‌چین، PIT سریعترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتالی است زیرا می‌تواند در طی ۴۰ میکروثانیه معامله انجام دهد، به این معنا که معامله‌گران می‌توانند با اتصال به یکی از کیف پول‌های بلاک‌چین در بستر PIT، معاملات ارزهای دیجیتال پایه را به سرعت انجام داده و دوباره پول‌های خود را در کیف پول ذخیره‌سازی نمایند.

از نظر امکان تسویه حساب نقدینگی، بلاک‌چین با سازندگان بازارهای جهانی توافقاتی را انجام داده است تا به معامله‌گران اجازه دهد هر زمانی که می‌خواهند تسویه حساب‌های خود را اعمال نمایند. پلتفرم PIT دارای ۲۶ جفت تجاری از گزینه‌های fiat-to-crypto و crypto-to-crypto می‌باشد.

 به منظور بالابردن قدرت PIT در بازار ارزهای دیجیتال، سرلوحه‌ی فعالیت‌ها بر روی سادگی پلتفرم بوده است. کاربران می‌توانید به راحتی بخش مدیریت خود را بر اساس علایقشان سفارشی‌سازی نمایند. رابط کاربری قابل تنظیم این پلتفرم به کاربران تازه‌کار اجازه می‌دهد تا با ارزهای دیجیتال احساس راحتی بیشتری داشته باشند، در حالی که کاربران حرفه‌ای می‌توانند گزینه‌هایی پیشرفته‌تر و اطلاعاتی دقیق‌تر، جهت انجام معاملات ارزی داشته باشند.

در صورتی که تمایل دارید تا در خصوص PIT اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید همین حالا وارد وب‌سایت رسمی این پلتفرم شده و جزئیات را از این بخش مطالعه نمایید. البته لازم به ذکر است که معاملات در طی شش روز آینده آغاز به کار خواهند کرد. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که PIT هنوز در نسخه‌ی بتا بوده، بنابراین ممکن است هم‌اکنون با مشکلاتی مواجه باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید