تسلا تعداد ۳۶۳,۰۰۰ دستگاه از خودروهای خود را به خاطر نقص در سیستم خودران فراخواند - تکفارس 
تسلا تعداد ۳۶۳,۰۰۰ دستگاه از خودروهای خود را به خاطر نقص در سیستم خودران فراخواند - تکفارس 
تسلا تعداد ۳۶۳,۰۰۰ دستگاه از خودروهای خود را به خاطر نقص در سیستم خودران فراخواند - تکفارس 

تسلا تعداد ۳۶۳,۰۰۰ دستگاه از خودروهای خود را به خاطر نقص در سیستم خودران فراخواند

افشین نوری
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 12:53
تسلا

تسلا ظاهرا خودروهای خودران را به خاطر نقص جدی در سیستم خودران شان فراخوانده است. طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده است این شرکت حدود ۳۶۳,۰۰۰ دستگاه از خودروهای خود را به کارخانه بازگردانده است. 

ظاهرا اداره راه و ترابری آمریکا (NHTSA) از تسلا به خاطر نقص در سیستم خودران خودروهای این شرکت شکایت کرده است و این شرکت مجبور است که چندین مدل X و Y خود را برای انجام تعمیرات و برطرف کردن مشکلات فرابخواند.  

طبق گزارش رویترز، تسلا ممکن است یک آپدیت نرم‌افزاری برای برطرف کردن بخشی از مشکلات به وجود آمده در خودروهایش منتشر کند‌. براساس این گزارش، خودوهای مدل ۲۰۱۶-۲۰۲۳ Model S, Model X, 2017-2023 Model 3 و ۲۰۲۰-۲۰۲۳ Model Y که مجهز به سیستم خودران تسلا موسوم به FSD هستند فراخوانده شده‌اند. 

اداره راه و ترابری آمریکا از سال ۲۰۲۱ در حال انجام تحقیقات گسترده درباره ایمنی سیستم خودران تسلا است و اخیرا نیز تصادفاتی توسط این خودروها اتفاق افتاده بود که نگرانی‌های جدی را نسبت به سیستم FSD ایجاد کرده بود. 

این اداره معتقد است که تسلا با رفتارهای فریبکارانه اقدام به تبلیغ سیستم خودران خودش کرده است و در این تبلیغات درباره  قابلیت‌های سیستم خودران خود حرف‌های گمراه‌کننده زده است. این اداره با ثبت شکایتی در دادگاه همه این موارد را به اطلاع قاضی دادگاه رسانده است. 

تسلا ظاهرا در تبلیغات خود گفته است که رانندگان با استفاده از سیستم خودران این شرکت که هم‌اکنون در مرحله آزمایشی است دیگری نیازی به انجام کار اضافی نخواهد داشت و فقط کافی است که توی خودرو بنشینند و به سیستم خودران بگویند که کجا برود.

هنوز معلوم نیست که نتیجه شکایت NHTSA از تسلا چه خواهد شد اما احتمالا دعوای حقوقی سختی بین این اداره و تسلا درخواهد‌ گرفت. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید