تسلا یا توییتر؛ کدامیک درآمد بیشتری برای ایلان ماسک داشته است؟ - تکفارس 
تسلا یا توییتر؛ کدامیک درآمد بیشتری برای ایلان ماسک داشته است؟ - تکفارس 

تسلا یا توییتر؛ کدامیک درآمد بیشتری برای ایلان ماسک داشته است؟

افشین نوری
۸ بهمن ۱۴۰۱ - 19:25
ایلان ماسک توییتر

تسلا یکی از بهترین خودروسازان الکتریکی در سال‌های اخیر بوده است و فروش بالای خودروهای این شرکت موید این ادعاست. این شرکت اخیرا با کاهش قیمت خودروهای خود توانست مشتریان بسیار زیادی را جذب خود کند و حالا قیمت سهام این شرکت در یک هفته اخیر ۳۳ درصد رشد داشته است که بهترین هفته بورسی این شرکت از سال ۲۰۱۳ بوده است. 

در همین روز جمعه گذشته، قیمت سهام این شرکت ۱۱ درصد صعود کرد که این اتفاق برای دومین بار در طول هفته اخیر افتاد.این در حالیست که قیمت سهام تسلا در شش ماه اخیر حدود ۴۰ درصد افت کرده بود و در کل سال ۲۰۲۲ قیمت آن ۶۵ درصد کاهش یافته بود. این افت ۶۵ درصدی، در کل تاریخ ۱۲ ساله تسلا بی‌سابقه بود. 

بد نیست بدانید که یکی از دلایل افت شدید ارزش سهام تسلا در ماه‌های منتهی به سال ۲۰۲۳ خرید توییتر توسط ایلان ماسک بود که باعث شد سرمایه‌گذاران نسبت به آینده تسلا دچار شک و ‌تردید بشوند. اما حالا می‌بینیم که این افت قیمت سهام، موقتی بوده است و تسلا بتدریج  در حال پیدا کردن جایگاه واقعی خود است. 

تسلا ظاهرا تصمیم دارد در سال ۲۰۲۳ رکورد تولید بیش از ۲ میلیون خودرو الکتریکی را بشکند و اگر چنین اتفاقی بیفتد شاهد رشد ۵۰ درصدی تولیدات این شرکت خواهیم بود. تسلا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ درآمد خیره‌کننده‌ای کسب کرد که چیزی حدود ۲۴ میلیارد دلار شد. 

در مقابل، ما شرکت توییتر را داریم که ایلان ماسک ۴۴ میلیارد دلار بابت آن خرج کرد و مجبور شد برای کاهش هزینه‌های آن تعداد بسیار زیادی از کارکنان این شرکت را اخراج کند. ماسک در هفته‌های اخیر سعی کرده است تا با ارائه قابلیت‌های پولی مثل سرویس توییتر بلو درآمدهای توییتر را افزایش دهد، اما حالا به نظر می‌رسد که این شرکت هنوز راه زیادی برای رسیدن به جایگاه شرکتی مثل تسلا از نظر درآمدزایی دارد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید