شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل در رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد شد - تکفارس 
شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل در رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد شد - تکفارس 
شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل در رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد شد - تکفارس 

شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل در رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد شد

افشین نوری
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - 10:24
هدست واقعیت ترکیبی اپل

به نظر می‌رسد هدست واقعیت ترکیبی اپل با نام Reality Pro همچنان در حال توسعه است و احتمالا در رویداد WWDC که ماه ژوئن ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد معرفی خواهد گردید.

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است، توسعه این هدست با تاخیر مواجه شده است و چند ماه دیرتر معرفی خواهد شد. این هدست دارای مشخصات رده‌بالایی خواهد بود و لذا آماده‌سازی آن نیاز به زمان بیشتری دارد. طبق شایعات، بدنه هدست Reality Pro از جنس آلومینیوم و شیشه  خواهد بود و از نظر ظاهری شبیه به AirPods Max خواهد بود. این هدست همچنین مجهز به یک نمایشگر خمیده و اسپیکرهایی در اطراف خود خواهد بود و توسط یک هدبند به سر فرد بسته خواهد شد. 

اپل از سال ۲۰۱۵ در حال توسعه هدست واقعیت ترکیبی خود است و ابتدا قرار بود در تابستان سال ۲۰۲۲ معرفی شود اما بنا به مشکلاتی این اتفاق نیفتاد و برخی گزارش‌ها اعلام کردند که Reality Pro در ژانویه ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد. بعدا ادعا شد که معرفی این هدست با تاخیر مواجه شد و در بهار ۲۰۲۳ شاخد رونمایی از آن خواهیم بود. حالا گزارش امروز گفته است که این هدست در رویداد WWDC در ماه ژوئن ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

البته این گزارش، ادعای خود را براساس شواهد و شایعات موجود مطرح کرده است و هنوز هیچ منبع معتبری آن را تایید نکرده است. این گزارش همچنین‌ گفته است که اپل علیرغم معرفی Reality Pro در ماه ژوئن امسال، عرضه آن را چند ماه دیرتر انجام خواهد داد با این حال، به نظر می‌رسد که عرضه آن به بازار حتما تا پایان سال ۲۰۲۳ صورت خواهد گرفت. 

به هر حال، هر اتفاقی ممکن است معرفی این هدست را به تاخیر بیندازد و بروز مشکلات سخت‌افزای و نرم‌افزاری در هر لحظه می‌تواند مانعی برای معرفی به‌موقع آن باشد. برخی کارشناسان معتقدند که Reality Pro همانند آیفون تبدیل به محصول بزرگ اپل خواهد شد و مشتریان زیادی برای آن پیدا خواهد شد. البته اپل رقبای سختی در این زمینه خواهد داشت و باید ببینیم عملکرد هدست واقعیت ترکیبی این شرکت در رقابت با سایر هدست‌های بازار چگونه خواهد بود.

طبق شایعات، هدست Reality Pro از تراشه M2 و یک نمایشگر ۴K بهره خواهد برد و قیمتی در حدود ۳۰۰۰ دلار خواهد داشت.ظاهرا دوربین‌های متعددی نیز روی آن وجود خواهد داشت و در بخش نرم‌افزار سیستم عامل xrOS را اجرا خواهد کرد. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که اپل چه فکرهایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید