اپل در بدترین زمان ممکن هدست واقعیت مجازی خود را معرفی خواهد کرد - تکفارس 
اپل در بدترین زمان ممکن هدست واقعیت مجازی خود را معرفی خواهد کرد - تکفارس 
اپل در بدترین زمان ممکن هدست واقعیت مجازی خود را معرفی خواهد کرد - تکفارس 

اپل در بدترین زمان ممکن هدست واقعیت مجازی خود را معرفی خواهد کرد

افشین نوری
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - 10:20
اپل

اپل خود را برای معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی خود که شایعات زیادی درباره آن وجود دارد آماده می‌کند، اما به نظر می‌رسد که این شرکت در بدترین زمان ممکن وارد این عرضه خواهد شد چرا که تقاضا برای هدست‌های واقعیت مجازی به کمترین میزان خود رسیده است.

طبق گزارش جدید مینگ چی کو، سونی برنامه‌های تولیدی هدست واقعیت مجازی PS VR2 حدود ۲۰ درصد برای سال ۲۰۲۳ کاهش داده است. از طرفی، هدست کوئست پرو متا فقط به میزان ۳۰۰ هزار دستگاه عرضه خواهد شد. همچنین شرکت چینی پیکو در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۰ درصد عرضه هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده خود را کاهش داده است.

این به معنای آن است که هدست سونی آنطور که این شرکت انتظار داشت محبوب نشده است و هدست متا کوئست پرو نتوانسته به آمار فروش ۲۰ میلیون دستگاه کوئست ۲ برسد. شرکت پیکو هم در رابطه با فروش هدست‌های خود با چالش زیادی مواجه است.

این نشان می‌دهد که تقاصا برای هدست‌های واقیعت مجازی کاهش یافته است بطوریکه متا مجبور شده فقط در عرض ۴ ماه بعد از معرفی کوئست پرو قیمت آن را از ۱۵۰۰ دلار به ۱۰۰۰ دلار کاهش دهد. این در حالیست که گفته می‌شود قیمت هدست اپل در حدود ۳۰۰۰ دلار خواهد بود که ۲ برابر قیمت اولیه کوئست پرو است.

البته گفته می‌شود هدست اپل بسیار پیشرفته خواهد بود و به همین خاطر قیمت بالایی خواهد داشت. این هدست ظاهرا از فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل ردیابی دست بهره خواهد برد که نیاز به کنترلرها را رفع خواهد کرد. با این حال، مشخص نیست که هدست اپل چه نیازی از کاربران را برطرف خواهد کرد. تیم کوک اخیرا گفته بود که هدست اپل می‌تواند باعث بهبود روابط و ارتباطات شود، اما متا هم قبلا چنین ادعاهایی کرده بود.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم هدست واقعیت ترکیبی اپل چقدر مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید