هدست واقعیت ترکیبی اپل توسط موسس آکیولوس تست شد - تکفارس 
هدست واقعیت ترکیبی اپل توسط موسس آکیولوس تست شد - تکفارس 
هدست واقعیت ترکیبی اپل توسط موسس آکیولوس تست شد - تکفارس 

هدست واقعیت ترکیبی اپل توسط موسس آکیولوس تست شد

افشین نوری
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 07:54
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل خود را برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی خود آماده می‌کند و حالا به نظر می‌رسد این هدست توسط موسس آکیولوس تست شده است.

پالمر لاکی (Palmer Luckey) با انتشار توییتی گفته است که هدست اپل را برای اولین بار تست کرده و آن را بسیار دوست داشته است. گفتنی است، قبلا چندین نفر از مدیران اپل نیز این هدست را تست کرده بودند اما در بین آن‌ها اشاره‌ای به نام لاکی نشده بود. هرچند نظر یک نفر به‌تنهایی نمی‌توانند تعیین‌کننده باشد اما توییت لاکی نشان می‌دهد که او از هدست اپل راضی بوده است.

به نظر می‌رسد اپل، برای تست هدست واقعیت ترکیبی خود لاکی را به یک جلسه خصوصی دعوت کرده است تا نظرش را درباره آن بیان کند. احتمالا در این جلسه برخی مدیران اپل و تیم طراحی هدست نیز حضور داشتند و احتمالا از او خواسته‌اند که یک توییت درباره هدست مذکور منتشر کند تا همه توجهات به آن جلب شود.

با توجه به اینکه لاکی در صنعت هدست بسیار مشهور است، انتخاب او توسط اپل انتخاب درستی بوده است و البته باید به این نکته توجه داشت که تائید هدست اپل توسط لاکی هیچ تضمینی برای موفقیت این دستگاه نیست. طبق شایعات، اپل فقط ۳۰ هزار از این هدست را عرضه خواهد کرد و نام رسمی آن Reality Pro خواهد بود.

این هدست با قیمت حدود ۳ هزار دلار، درآمدی حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای اپل ایجاد خواهد کرد که حتی به ۱ میلیارد دلار نیز نمی‌رسد و به نظر می‌رسد که اپل روی درآمد این هدست زیاد حساب باز نکرده است، بلکه امیدوار است معرفی این هدست به فروش مدل‌های بعدی آن که بعدا معرفی خواهند شد کمک کند. گفته می‌شود دومین هدست واقعیت افزوده اپل ارزان‌تر از این مدل خواهد بود و ظرف چند سال آینده معرفی خواهد شد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای یک نمایشگر داخلی برای ارائه واقعیت مجازی و چند دوربین خارجی برای ارائه واقعیت افزوده خواهد بود و امکان مشاهده دنیای واقعی را برای کاربران فراهم خواهد کرد. ترکیب این دو فناوری باعت خواهد شد تا ما با یک هدست واقعت ترکیبی روبرو باشیم.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید