اپل نمونه های دمو هدست واقعیت ترکیبی خود را در جریان مراسم WWDC 2023 ارائه می کند - تکفارس 
اپل نمونه های دمو هدست واقعیت ترکیبی خود را در جریان مراسم WWDC 2023 ارائه می کند - تکفارس 
اپل نمونه های دمو هدست واقعیت ترکیبی خود را در جریان مراسم WWDC 2023 ارائه می کند - تکفارس 

اپل نمونه های دمو هدست واقعیت ترکیبی خود را در جریان مراسم WWDC 2023 ارائه می کند

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 17:18
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل خود را برای معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی خود در رویداد WWDC 2023 که ۱۵ خردادماه برگزار خواهد شد آماده می‌کند و حالا مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ ادعا کرده است که اپل دموهایی از این هدست را در اختیار شرکت‌کنندگان مراسم و توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد تا آن را از نزدیک امتحان کنند.

به گفته گورمان، اپل یک ساختار جدید در کمپ ‌Apple Park‌ ایجاد کرده است که برای ارائه دموهای Hands-on این هدست طراحی شده است. این مکان، در حیاط بسکتبال Apple Park‌ نزدیک مرکز فیتنس کارمندان اپل قرار دارد.

این دموها در اختیار اعضای رسانه‌ها و برخی توسعه‌دهندگان قرار خواهkد گرفت و ظاهرا در تابستان امسال نیز اپل قصد دارد تعداد دیگری از توسعه‌دهندگان را به همین مکان برای تست کردن هدست واقعیت ترکیبی خود برای اهداف توسعه اپلیکیشن دعوت کند.

یک مکان تست دیگر نیز در تئاتر استیو جابز برای امتحان کردن هدست اپل بلافاصله بعد از مراسم اصلی معرفی هدست تدارک دیده شده است که شامل نمایش فیس تام در واقعیت مجازی، نمایش محتوای اپل تی‌وی پلاس و بازی‌ها می‌شود. افرادی که دارای مشکلاتی مثل میگرن، سرگیجه و جراحت‌های مغزی هستند قبل از امتحان کردن هدست اپل هشدارهای لازم را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که هدست واقعیت ترکیبی اپل بلافاصله بعد از رویداد WWDC عرضه نخواهد شد و احتمالا چندین ماه بعد، تولید انبوه آن شروع خواهد گردید. انتظار می‌رود عرضه این هدست از اواخر سال جاری میلادی شروع شود.

این هدست با قیمت حدود ۳ هزار دلار، درآمدی حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای اپل ایجاد خواهد کرد که حتی به ۱ میلیارد دلار نیز نمی‌رسد و به نظر می‌رسد که اپل روی درآمد این هدست زیاد حساب باز نکرده است، بلکه امیدوار است معرفی این هدست به فروش مدل‌های بعدی آن که بعدا معرفی خواهند شد کمک کند. گفته می‌شود دومین هدست واقعیت افزوده اپل ارزان‌تر از این مدل خواهد بود و ظرف چند سال آینده معرفی خواهد شد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای یک نمایشگر داخلی برای ارائه واقعیت مجازی و چند دوربین خارجی برای ارائه واقعیت افزوده خواهد بود و امکان مشاهده دنیای واقعی را برای کاربران فراهم خواهد کرد. ترکیب این دو فناوری باعت خواهد شد تا ما با یک هدست واقعت ترکیبی روبرو باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید