کارکنان اپل ظاهراً نسبت به موفقیت هدست واقعیت ترکیبی این شرکت اظهار تردید کرده اند - تکفارس 
کارکنان اپل ظاهراً نسبت به موفقیت هدست واقعیت ترکیبی این شرکت اظهار تردید کرده اند - تکفارس 
کارکنان اپل ظاهراً نسبت به موفقیت هدست واقعیت ترکیبی این شرکت اظهار تردید کرده اند - تکفارس 

کارکنان اپل ظاهراً نسبت به موفقیت هدست واقعیت ترکیبی این شرکت اظهار تردید کرده اند

افشین نوری
۷ فروردین ۱۴۰۲ - 12:32
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اخیر مارک گورمان از تحلیلگران مطرح حوزه فناوری گفته بود که هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro. اپل در ماه ژوئن (تیرماه) و در جریان کنفرانس WWDC معرفی خواهد شد. حالا نیویورک تایمز گزارش داده است که برخی کارکنان اپل نسبت به موفقیت این هدست تردید دارند.

طبق این گزارش، ظاهرا کارکنان اپل نسبت به قیمت نسبتا بالای حدودا ۳۰۰۰ دلاری آن نگران هستند و حتی درباره مفید بودن آن برای کاربران دچار شک و تردید شده‌اند. این در حالیست که کارکنان اپل همیشه نسبت به معرفی محصول جدید به بازار هیجان‌زده می‌شوند اینبار کاملا برعکس شده است.

چندین منبع گفته‌اند که برخی کارکنان اپل به خاطر انتقاداتی که از پروژه هدست واقعیت ترکیبی اپل داشتند این شرکت را ترک کرده‌اند، برخی دیگر نیز ظاهرا اخراج شده‌اند و در کل به نظر می‌رسد که مهندسان اپل نسبت به این پروژه چندان امیدوار نیستند. 

اخیرا نیز فایننشال تایمز گزارش داده بود که تیم کوک و جف ویلیامز سعی دارند تا هدست واقعیت ترکیبی اپل را در سال جاری میلادی به بازار عرضه کنند اما تیم مهندسین این شرکت معتقدند که این دستگاه هنوز برای معرفی شدن آماده نیست. ظاهراً این تیم قصد داشته تا هدست یادشده را پس از عینک واقعیت افزوده‌ی اپل، که قرار است در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ روانه‌ی بازار شود، در دسترس قرار دهند.

گفته می‌شود هدست واقعیت ترکیبی اپل ظرف چند سال آینده جایگزین آیفون خواهد شد. اپل احتمالا امسال ۵۰۰ هزار دستگاه از این هدست را عرضه خواهد کرد و باید ببینیم میزان فروش آن چقدر خواهد بود. مارک گورمان معتقد است که اپل احتمالا نسخه ارزان قیمت هدست واقعیت ترکیبی خود را سال آینده میلادی معرفی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید