مرورگر اپرا چت بات هوش مصنوعی ChatGPT را ارائه کرد - تکفارس 
مرورگر اپرا چت بات هوش مصنوعی ChatGPT را ارائه کرد - تکفارس 
مرورگر اپرا چت بات هوش مصنوعی ChatGPT را ارائه کرد - تکفارس 

مرورگر اپرا چت بات هوش مصنوعی ChatGPT را ارائه کرد

افشین نوری
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 10:42
مرورگر اپرا چت بات هوش مصنوعی ChatGPT را ارائه کرد - تکفارس 

اپرا ظاهرا قصد دارد هوش مصنوعی را با مرورگر خود ادغام کند. این شرکت در یک اقدام خلاقانه سعی کرده است چت بات ChatGPT را در قالب قابلیتی به نام Shorten برای مرورگر اپرا ارائه نماید.  

چت بات ChatGPT مدتی است که به محبوبیت زیادی در بین کاربران دست یافته است و حالا اکثر شرکت‌ها مثل گوگل و مایکروسافت به فکر استفاده از قابلیت‌های مشابه آن در پلتفرم‌های خود هستند. 

قابلیت جدید اپرا به صورت یگ گزینه جدید Shorten در نوار آدرس ظاهر می‌شود که ضربه زدن روی آن یک سایدبار در کناره مرورگر باز می‌شود و خلاصه‌ای از وب‌سایتی که در آن هستیم ارایه می‌کند. این کار کاملا به‌صورت خودکار و براساس هوش مصنوعی انجام می‌گیرد. 

البته این قابلیت به‌صورت محدود عرضه شده و قرار است به‌زودی در اختیار همه کاربران قرار بگبرد. اپرا ظاهرا قصد دارد ابزارهای هوش مصنوعی دیگری را نیز به مرورگر خود اضافه کند. 

مایکروسافت نیز اخیرا اقدام به بکپارچه‌سازی مرورگر اج و موتور جستجوی بینگ با ChatGPT کرده بود. ابن چت بات بر پایه مدل زبانی LaMDA توسعه یافته است و می‌تواند به سوالات کاربران در قالب متن پاسخ دهد. 

مایکروسافت ظاهرا قرار است از تحقیقات OpenAI در زمینه هوش مصنوعی پشتیبانی مالی کند و در آینده نزدیک محصولات پیشرفته‌ای در این زمینه ارائه خواهد کرذ. یکی از اهداف مایکروسافت توسعه زیرساخت هوش مصنوعی سرویس ابری آژور خودش است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، کاربران آژور قادر به استفاده از این پلتفرم برای اجرایی کردن پروژه‌های هوش مصنوعی خود خواهند بود.

گوگل هم برای رقابت با چت بات ChatGPT چت بات Bard را ارایه کرده است و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل اعلام کرد که این پلتفرم بر پایه مدل زبان LaMDA طراحی شده است. کاربرد این ابزار، ارایه پاسخ‌های متنی به کاربران به جای جستجوی یک مطلب در موتورهای جستجوست. به این ترتیب فقط کافی است کاربران سوال خود را در هر زمینه‌ای که دوست دارند مطرح کنند و منتظر پاسخ متنی چت بات گوگل بمانند‌  

گوگل گفته است که این ابزار هم‌اکنون توسط تست‌کنندگان معتبر در حال تست است و به‌زودی در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم رقابت شرکت‌های مختلف برای ارایه فناوری هوش مصنوعی در پلتفرم‌های خود چگونه پیش خواهد رفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید