شرکت چینی بیدو یک چت بات هوش مصنوعی برای رقابت با OpenAI معرفی می کند - تکفارس 
شرکت چینی بیدو یک چت بات هوش مصنوعی برای رقابت با OpenAI معرفی می کند - تکفارس 

شرکت چینی بیدو یک چت بات هوش مصنوعی برای رقابت با OpenAI معرفی می کند

افشین نوری
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 15:35
شرکت چینی بیدو یک چت بات هوش مصنوعی برای رقابت با OpenAI معرفی می کند - تکفارس 

این‌روزها فناوری هوش مصنوعی به‌سرعت در حال فراگیر شدن است و ما بتدریج شاهد حضور این فناوری در زندگی روزمره خود هستیم. برای مثال، دستیارهای هوشمند صوتی در گوشی‌های هوشمند نمونه عینی این فناوری هستند که به ما در انجام بسیاری از کارها کمک می‌کنند. اخیرا نیز چت بات ChatGPT که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته است توانسته به موفقیت خوبی در این زمینه دست یابد. 

حالا طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده است شرکت بیدو (Baidu)  برای رقابت با OpenAI قصد دارد یک چت بات هوشمند بر پایه هوش مصنوعی معرفی کند که قابلیت‌های بسیار خوبی خواهد داشت. 

همانطور که می‌دانید بیدو یک شرکت چینی است که در زمینه موتورهای جستجوی وب فعال است و در اییا محبوبین زیادی دارد، اما در کشورهای غربی چندان شناخته شده نیست. حالا این سرکت می‌خواهد وارد عرصه هوش مصنوعی شود و یک چت بات AI ارایه کند. این ربات ظاهرا در قالب یک اپلیکیشن خواهد بود و همچنین با موتور جستحوی بیدو ادغام خواهد شد. 

بد نیست دانید که یکی از قابلیت‌های چت بات‌ها در چین، برقرارای تعاملات اجتماعی است و ظاهرا ربات بیدو نیز روی این موضوع تمرکز خواهد کرد. این در حالیست که ربات ChatGPT عمدتا در زمینه انجام کارهای حرفه‌ای مثل برنامه‌نویسی تبحر دارد. ضمن اینکه چت‌بات بیدو با یک موتور جستجوی پیشرفته مرتبط خواهد بود. 

تصمیم بیدو برای ورود به حوزه هوش مصنوعی دلایل متعددی ممکن است داشته است اما یکی از این دلایل افزایش تقاضا از سوی کاربران است. در حال حاضر، ChatGPT با خیل عظیمی از درخواست از سوی کاربران در سراسر دنیا روبروست و در نتیجه توسعه نمونه مشابه آن می‌تواند بخشی از این کاربران را جذب خود کند.‌ از طرف دیگر، OpenAI اخیرا یک قرارداد ۱۰ میلبارد دلاری امضا کرده است که می‌تواند برای هر شرکتی وسوسه‌کننده باشد و به همین خاطر بیدو نیز در تلاش است تا همکاری‌‌های مشابهی را رقم بزند. 

بیدو اعلام کرده است که قصد دارد منابع درآمدی خود را گسترش دهد و هوش مصنوعی یکی از این منابع درآمدی خواهد بود.  این شرکت همچنین می‌خواهد در سرویس‌های ابری، تراشه‌ها و خودروهای خودران سرمایه‌گذاری کند. بیدو به‌تازگی چند محصول هوش مصنوعی نیز معرفی کرده است که فرار است جایگزین ادیتورها و گرافیست‌ها بشوند. این اقدامات نشان می‌دهند که بیدو ظرفیت‌های زیادی در حوزه هوش مصنوعی دارد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید