ربات هوش مصنوعی ChatGPT جایگزین گوگل در چند سال آینده می شود - تکفارس 
ربات هوش مصنوعی ChatGPT جایگزین گوگل در چند سال آینده می شود - تکفارس 

ربات هوش مصنوعی ChatGPT جایگزین گوگل در چند سال آینده می شود

افشین نوری
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 13:22
ربات هوش مصنوعی ChatGPT جایگزین گوگل در چند سال آینده می شود - تکفارس 

شرکت OpenAI یک ربات هوش مصنوعی به نام ChatGPT معرفی کرده است که می‌تواند جایگزین گوگل شود‌.

نیویورک تایمز گزارش داده است که ربات ChatGPT قادر به انجام‌ کارهای مختلفی مثل نوشتن کدهای کامپیوتری، ایجاد متن‌های پیچیده، دکوراسیون منزل و دادن ایده‌های مارکتینگ است.

برای مثال اگر شما از این ربات بخواهید که یک هایکو درباره احساسات غم‌انگیز بنویسد برایتان شعری خواهد نوشت که از خواندن آن شگفت‌زده خواهید شد. حالا این ربات ممکن است جای موتور جستجوی گوگل را بگیرد. در همین رابطه، یکی از توسعه‌دهندگان گوگل گفته است که این اتفاق ممکن است ظرف چند سال آینده اتفاق بیفتد.

یکی از تفاوت‌های ChatGPT با موتور جستجوی گوگل این است که گوگل شما را به وب‌سایت‌های دیگر ارجاع می‌دهد اما ChatGPT خودش برای هوش مصنوعی خود پاسخ کاملی به شما خواهد داد.

ربات ChatGPT همچنین قادر به نوشتن کدهای نرم‌افزاری است و البته می‌تواند بدافزارهایی را نیز از این طریق اجرا کند‌ که این موضوع می‌تواند یکی از معایب آن باشد. البته در مورد متن‌هایی که این ربات می‌نویسد نباید آن‌ها را براساس استانداردهای انسانی قضاوت کرد چراکه ممکن است اشتباهاتی نیز در آن‌ها وجود داشته باشند.

اگر شما هم علاقمند به استفاده از این ربات هستید می‌توانید در وب‌سایت OpenAI ثبت‌نام کنید و آن را امتخان کنید. به نظر می‌رسد خیلی از کارها می‌تواند توسط یک ربات این‌چنینی انجام شود‌. اگر این اتفاق بیفتد مسلما جایگاه گوگل متزلزل خواهد شد. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم این ربات تا چه حد خواهد توانست زندگی ما را متحول کند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.