فناوری هوش مصنوعی جدید دیزنی، بازیگران را جوان تر یا پیرتر نشان می دهد - تکفارس 
فناوری هوش مصنوعی جدید دیزنی، بازیگران را جوان تر یا پیرتر نشان می دهد - تکفارس 

فناوری هوش مصنوعی جدید دیزنی، بازیگران را جوان تر یا پیرتر نشان می دهد

مهدی حلوائی
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - 11:47
دیزنی FRAN

دیزنی فناوری هوش مصنوعی جدیدی را طراحی کرده که بازیگران را تنها در چند ثانیه پیرتر یا جوان‌تر از سن واقعی خود نشان می‌دهد. هرچند که طراحان کماکان می‌توانند به صورت دیجیتالی تغییراتی را در چهره‌ی بازیگران ایجاد کنند اما فناوری یادشده بخش بزرگی از این کار را در عرض ۵ ثانیه انجام خواهد داد.

تغییر دیجیتالی سن بازیگران، کار بسیار پرهزینه و دشواری بوده که در طی آن، طراحان باید فریم به فریم هر صحنه را بررسی و تغییرات لازم را در چهر‌ه‌ی بازیگران ایجاد کنند. دیزنی معتقد است که سایر فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ایجاد تغییرات در چهره‌ی بازیگران در تصاویر ثابت مناسب بوده اما ابداع جدید این شرکت برای استفاده در ویدیوها نیز کاربرد دارد.

دیزنی FRAN

فناوری هوش مصنوعی جدید دیزنی، که با نام FRAN شناخته می‌شود، به دیتابیسی از هزاران چهره‌ی مصنوعی که به صورت اتفاقی تولید شده‌اند دسترسی دارد. تیم محققین دیزنی ابتدا با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی، تغییراتی را در این چهره‌ها ایجاد کرده و سپس نتیجه‌ی نهایی را به FRAN اضافه کرده‌اند. شبکه‌ی عصبی FRAN ابتدا چهره‌ی بازیگر را بررسی کرده و سپس افکت‌هایی مانند چین و چروک را به آن اضافه و یا از آن حذف می‌کند.

دیزنی همچنین اعلام کرده است که FRAN در واقع تغییری را در تصاویر اصلی بازیگران، حتی هنگام حرکت آن‌ها، ایجاد نکرده و تنها افکت‌های یادشده را روی آن‌ها اعمال می‌کند. این فناوری‌، برخلاف نمونه‌های دیگر، برای انجام این کار به تصویر دوم نیاز ندارد.

بدون شک FRAN به دیزنی کمک خواهد کرد تا فیلم‌ها و سریال‌های خود را با سرعتی چندبرابر و با هرینه‌ای بسیار کمتر تولید کند. برای مثال، بخش زیادی از بودجه‌ی فیلم The Irishman صرف کاهش دیجیتالی سن رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی شده بود که در صورت وجودی یک فناوری مشابه در آن زمان، چنین چیزی اتفاق نمی‌افتاد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید