تیم کوک احتمال اخراج کارکنان خود در سال ۲۰۲۳ را رد نکرد - تکفارس 
تیم کوک احتمال اخراج کارکنان خود در سال ۲۰۲۳ را رد نکرد - تکفارس 
تیم کوک احتمال اخراج کارکنان خود در سال ۲۰۲۳ را رد نکرد - تکفارس 

تیم کوک احتمال اخراج کارکنان خود در سال ۲۰۲۳ را رد نکرد

افشین نوری
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - 12:35
تیم کوک اپل

اپل گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را منتشر کرده است و تیم کوک در جریان این مراسم توضیحاتی درباره آینده شرکت داد. کوک درباره احتمال تعدیل نیرو در سال ۲۰۲۳ صحبت کرد و گفت که این احتمال به خاطر ادامه دار شدن بحران اقتصاد جهانی وجود دارد و ما مجبور هستیم که به خاطر کاهش هزینه‌ها این کار را انجام دهیم.

تاکنون شرکت‌هایی مثل متا، مایکروسافت، گوگل و آمازون به‌ترتیب ۱۱ هزار، ۱۰ هزار، ۱۲ هزار و ۱۸ هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کرده‌اند و اپل تا الان هیچ تعدیل نیروی گسترده‌ای در این حد و اندازه نداشته است. شاید دلیل این موضوع بنیه مالی قوی و نرخ پایین استخدام در این شرکت باشد. 

تیم کوک در مصاحبه‌ای که با وال استریت ژورنال داشت نظرات متفاوتی درباره اخراج کارکنان و کاهش هزینه‌های شرکت اپل داشت. کوک پیشبینی کرد که در سال ۲۰۲۳ احتمالا ۴۰ درصد از میزان پرداختی‌ها به کارکنان کاهش خواهد یافت و چاره‌ای جز این کار نیست. به نظر کوک، این کار باعث خواهد شد تا هزینه‌های اپل به میزان ۴۹ میلیارد دلار کاهش یابد. کو گفته است که از نظر اخراج کردن کارکنان باید آخرین مرحله در یک شرکت باشد و تا جای ممکن باید از این کار خودداری کرد. اما به جای آن می‌تواند هزینه‌ها را مدیریت کرد یا از روش‌های دیگر برای کاهش هزینه‌ها استفاده نمود.

تاکنون شرکت‌های فناوری مختلفی مثل متا، مایکروسافت و گوگل اقدام به اخراج گسترده نیروهای خود کرده‌اند، اما اپل هنوز اخراج گسترده‌ای نداشته است و به‌خوبی توانسته با مدیریت هزینه‌های خود از اخراج شدن نیروهایش جلوگیری کند. شرکت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد در جریان شیوع کرونا نیروهای بسیار زیادی استخدام کردند‌، اما اپل نیروهای زیادی استخدام نکرد و روش محافظه‌کارانه‌تری را در پیش گرفت.

حالا می‌بینیم که همان شرکت‌ها مجبور شده‌اند تعداد بسیار زیادی از نیروهای خود را اخراج کنند. برای مثال متا در جریان کرونا ۱۵ هزار نیرو استخدام کرده بود درحالیکه اپل فقط ۳ هزار نفر کارمند جذب کرده بود. با این حال، اپل اخیرا تعدادی از نیروهای فصلی خود را که مدت قراردادشان به پایان رسیده بود تعدیل کرد و قرارداد ان‌ها را تمدید نکرد، چراکه استخدام آن‌ها صرفا به خاطر پاسخگویی به افزایش تقاصا برای محصولات اپل در اواخر سال ۲۰۲۲ و شروع سال نو میلادی بود. البته تیم کوک احتمال تعدیل نیرو در سال ۲۰۲۳ را رد نکرد، اما اپل سعی خواهد که تا جای ممکن نیروی خودش را نگه دارد.

طبق برحی گزارش‌ها اپل احتمالا تا سپتامبر ۲۰۲۳ هیچ استخدامی نخواهد داشت. با این حال، این شرکت ممکن است مدیران ارشد جدیدی را در سال جدید استخدام کند و همانطور که می‌دانید طراح ارشد این شرکت از اپل جدا شد و به همین خاطر کوپرتینویی‌ها مجبور هستند که یک نفر را به جای او استخدام کنند.  

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید