مایکروسافت ۱۰,۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 
مایکروسافت ۱۰,۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 

مایکروسافت ۱۰,۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می کند

افشین نوری
۲۸ دی ۱۴۰۱ - 23:13
مایکروسافت

مایکروسافت ظاهرا قصد دارد بخش بزرگی از نیروهای خود را تعدیل کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد نیروهای اخراجی حدود ۱۰,۰۰۰ نفر خواهد بود.

به گزارش اسکای نیوز، مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی است که در سال ۲۰۲۲ هیچ تعدیل نیرویی مهمی نداشته است و حالا با شروع سال جدید میلادی قصد دارد حدود ۵ درصد از نیروهای خود را اخراج کند. این شرکت در حال حاضر ۲۲۱,۰۰۰ نیرو در سراسر جهان دارد که ۱۲۲,۰۰۰ نفر آن‌ها در آمریکا مشغول هستند. ظاهرا این تعدیل نیرو قرار است عمدتا در واحدهای مهندسی انجام بگیرد. 

مایکروسافت در سال ۲۰۲۲  یک بار در ماه اکتبر کمتر از هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل کرد که در مقایسه تعداد کل کارکنان این شرکت عدد بسیار کمی بود و حالا می‌بینیم که تعدیل بزرگتری قرار است در روزهای آینده انجام شود. 

بد نبت بدانید که مایکروسافت در سال‌های گذشته تعداد استخدام خود را به خاطر شیوع بیماری کرونا افزایش داد تا بتواند کمبود نیروی خو را جبران کند. اما حالا با فروکش کردن کرونا، دیگر نیازی به نیروهای اضافی نیست و لاجرم باید عده‌ای از آن‌ها تعدیل شوند. مایکروسافت ظاهرا تعدیل نیروی جدید خود را قبل از انتشار گزارش مالی سه ماهه اخیر خود در تاریخ ۲۴ ژانویه انجام خواهد داد.  

تاکنون شرکت‌های فناوری دیگر مثل آمازون، متا و توییتر نیز بسیاری از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و ‌حالا نوبت به مایکروسافت رسیده است. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید