اپل با آغاز سال ۲۰۲۳ شروع به اخراج تعداد زیادی از کارکنان خود کرد - تکفارس 
اپل با آغاز سال ۲۰۲۳ شروع به اخراج تعداد زیادی از کارکنان خود کرد - تکفارس 

اپل با آغاز سال ۲۰۲۳ شروع به اخراج تعداد زیادی از کارکنان خود کرد

افشین نوری
۱ بهمن ۱۴۰۱ - 19:09
اپل

در حالیکه سال جدید ۲۰۲۳ به‌تازگی شروع شده است خیلی از شرکت‌های فناوری اقدام به اخراج تعدادی زیادی از کارکنان خود کرده‌اند‌ و اپل نیز ظاهرا می‌خواهد بخشی از نیروهای خود را تعدیل کند. 

تیم کوک مدیرعامل اپل، در سال ۲۰۲۲ گفته بود که احتمالا تعدیل نیرو در آینده نزدیک وجود دارد و‌ حالا می‌بینیم که این اتفاق در حال رخ دادن است. این تعدیل نیرو عمدتا در بخش‌های‌ خرده‌فروشی اپل انجام خواهد شد و مشاغل فصلی را در بر خواهد گرفت. 

وب‌سایت اپل‌اینسایدر به ایمیل‌هایی دست یافته است که نشان می‌دهد کارکنان شاغل در واحد خرده‌فروشی اپل یک هشدار ۳۰ روزه برای آغاز تعدیل نیرو دریافت کرده‌اند. اپل با وجود اینکه درامد خوبی از راه فروش سری آیفون ۱۴ نصیب خود کرده است اما بحران اقتصاد جهانی باعث شده تا این شرکت برای کاهش هزینه‌های خود دست به تعدیل نیرو بزند. 

لازم به ذکر است که اپل هر سال تعدادی نیروی فصلی در بخش خرده‌فروشی خود استخدام می‌کند که برای فروش محصولات این شرکت مشغول می‌شوند. این استخدام‌ها معمولا در نزدیکی سال نو میلادی و تعطیلات کریسمس که تقاضای زیادی برای دستگاه‌های اپل وجود دارد اتفاق می‌افتد.  

آمار نشان می‌دهند که میزان فروش گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو‌ مکس فراتر از حد انتظار بوده است و متاسفانه مدل‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس فروش خوبی نداشته‌اند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که برنامه اپل برای سال جدید میلادی چیست.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید