یک سناتور آمریکایی تیم کوک‌ را متهم به همکاری با چین کرد - تکفارس 
یک سناتور آمریکایی تیم کوک‌ را متهم به همکاری با چین کرد - تکفارس 

یک سناتور آمریکایی تیم کوک‌ را متهم به همکاری با چین کرد

افشین نوری
۹ آذر ۱۴۰۱ - 19:45
یک سناتور آمریکایی تیم کوک‌ را متهم به همکاری با چین کرد - تکفارس 

یکی از سناتورهای آمریکایی به نام جاش هاولی با ارسال نامه‌ای به تیم کوک‌ مدیرعامل این شرکت، او را متهم به همکاری با چین برای محدود کردن آزادی بیان در این کشور کرده است.

هاولی گفته است که اپل باید وابستگی خود را به  کشور چین کاهش دهد و مشاغل خودش را به داخل خاک آمریکا برگرداند و از طرفی نباید توییتر را که مروج‌ آزادی بیان است از اپ استور خود حذف کند.‌

این سناتور جمهوری‌خواه اهل ایالت میزوری آمریکا از تیم کوک چندین سوال پرسیده و از او خواسته است تا روز ششم دسامبر به این سوالات پاسخ دهد‌. این سوالات به صورت زیر است:

  • اپل کی می‌خواهد رفتار نامناسب با کارگران شرکت فاکسکان چین را محکوم کند؟
  • چرا این شرکت تاکنون موضعی در این زمینه نگرفته است؟
  • وابستگی اپل به چین چه ریسک‌هایی ممکن است داشته باشد؟
  • اکر چین به تایوان حمله کند آیا روی اپل تاثیر خواهد داشت؟
  • چرا اپل اپلیکیشن ایر دراپ را در چین محدود کرد‌ه است؟

همانطور که می دانید شرکت چینی فاکسکان به‌عنوان بزرگترین مونتاژ کننده آیفون دنیا هم‌اکنون با شورش کارگران خود مواجه است. این کارگران به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی شرایط بهداشتی و کاری بسیار نامناسبی دارند و از طرفی حقوق بسیار کمی دریافت می‌کنند. اپل هنوز موضعی درباره رفتار بد با کارگران این شرکت چینی نگرفته است.

اپل همچنین اخیر محدودیت‌هایی را برای کاربران چینی در سرویس ایر دراپ ایجاد کرد تا آن‌ها نتوانند پوسترهایی را علیه دولت چین منتشر کند. اپل گفته است که این محدودیت‌ها قرار است برای همه کاربران در سراسر دنیا اعمال شود و مخصوص کاربران چینی نیست.

تنش بین اپل و توییتر نیز باعث شده تا اپل ایلان ماسک را تهدید به حذف اپلیکیشن توییتر از اپ استور کند. هاولی از تیم کوک خواسته است که در این رابط نیز توضیح دهد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم پاسخ تیم‌کوک‌ به سوالات این سناتور محافظه‌کار چه خواهد بود.

منبع: Applinider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید