PayPal حدود ۲۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند - تکفارس 
PayPal حدود ۲۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند - تکفارس 
PayPal حدود ۲۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند - تکفارس 

PayPal حدود ۲۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند

افشین نوری
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - 19:01
PayPal حدود ۲۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند - تکفارس 

شرکت پی پل (PayPal) قصد دارد بخشی از نیروهای خود را اخراج کند. این شرکت دیروز اعلام کرد که حدود ۷ درصد از نیروهای خود را تعدیل می‌کند. پی پل جزو آخرین شرکت‌های فناوری است که اقدام به اخراج گسترده نیروهای خود می‌کند. 

در ماه‌های گذشته اکثر شرکت‌های فناوری به خاطر بحران اقتصاد و به منظور کاهش هزینه‌های خود بخشی از کارکنان‌شان را اخراج کرده‌اند. حالا مدیرعامل پی پل اعلام کرده است که تعدیل حدود ۲۰۰۰ نفر از نیروهایش ظرف چند هفته آینده انجام خواهد شد و بخشی از واحدهای این شرکت بیشتر تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت. این مدیر ارشد اجرایی پی پل گفته است:  

ما با نهایت احترام و تاسف مجبور هستیم که با بخشی از کارکنان خود خداحافظی کنیم و سعی خواهیم کرد برای این افراد پاداش‌های خوبی در نظر بگیرم تا با رضایت خاطر از ما جدا شوند. من از صمیم قلب از آن‌ها به‌خاطر کمک‌هایی که به پی پل کردند تشکر می‌کنم. 

لازم به ذکر است که پی پل جزو آخرین شرکت‌هایی است که به لیست شرکت‌های تعدیل کننده نیرو در ماه‌های اخیر اضافه می‌شود. اخیر گوگل اعلام کرد که ۱۲ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند. این تعداد کارمند حدود ۶ درصد از کل کارکنان گوگل می‌شود. مایکروسافت نیز قبلا خبر از تعدیل ۱۰ هزار نفر از نیروهایش را داده بود. همه این شرکت، بحران اقتصاد جهانی را دلیل اصلی این تعدیل نیروها دانسته‌اند و به همین خاطر آن‌ها مجبور هستند که برای وفق دادن خود با شرایط مجبور هستند که بخشی از نیروهایشان را اخراج کنند.‌ 

البته اقتصاد جهانی هنوز  وارد مرحله رکود نشده است و نرخ بیکاری آمریکا هم‌اکنون به ۳.۵ درصد رسیده است که در طول پنجاه سال گذشته سابقه نداشته است. البته پی پل در مقایسه با سایر شرکت‌های فناوری نیروهای کمتری اخراج خواهد کرد و باید بگوییم که عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه آخر ۲۰۲۲ و در کل سال ۲۰۲۲ خوب بوده است بطوریکه درآمدهای این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته با رشد ۱۱ درصدی مواجه شد و در کل سال ۲۰۲۲ نیز رشد درآمد ۷ درصدی را تجربه کرد.  

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد پی پل در سال جدید ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود. 

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید