پی‌پال قصد تغییر نرخ کارمزد خود را دارد - تکفارس 
پی‌پال قصد تغییر نرخ کارمزد خود را دارد - تکفارس 
پی‌پال قصد تغییر نرخ کارمزد خود را دارد - تکفارس 

پی‌پال قصد تغییر نرخ کارمزد خود را دارد

مسلم رفیعی
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - 23:15
پی‌پال قصد تغییر نرخ کارمزد خود را دارد - تکفارس 

پی‌پال (PayPal) در حال اجرای یک سیاست بحث‌برانگیز پیرامون کنترل هزینه‌های بازپرداخت است. از آغاز ماه بعد، پی‌پال شروع به اعمال نرخ ۲/۹ درصدی بر تراکنش فروشندگان‌ها خواهد نمود، حتی اگر تمامی این وجه مربوط به بازپرداخت هزینه‌های مشتریان باشد.

این شرکت در ابتدا این سیاست را در فروردین‌ماه (آوریل) به اجرا درآورد، اما واکنش فروشندگان به این اقدام باعث معکوس شدن این سیاست شد. اکنون، این شرکت می‌گوید که سیاست خود را در رابطه با کالاها به‌روزرسانی می‌‌کند، و همچنین به ساختار هزینه و رویکردهای صنعت خود نیز نگاهی مجدد خواهند انداخت. فروشندگان مجدداً در برابر این تغییر موضع گرفته‌اند و برخی از آن‌ها ادعا می‌کنند که صنعت پرداخت‌های آنلاین، چنین رویه‌ای را در پیش نگرفته است. یکی از سخنگویان پی‌پال اظهار کرد که:

اوایل امسال، پی‌پال قرارداد مشتری خود را به‌روزرسانی کرد تا بتواند سیاست بازپرداخت خود را تغییر دهد. در راستای عملکرد این صنعت و با توجه به سیاست جدید ما، جهت پرداخت هزینه‌ها کارمزد اضافی دریافت نمی‌شود اما زمانی که فروشنده وجهی را به خریدار باز می‌گرداند، کارمزدی که در ابتدا پرداخت‌ کرده، به وی برگردانده نخواهد شد. این تغییر سیاست از ۱۹ مهر ۱۳۹۸ (۱۱ اکتبر ۲۰۱۹) آغاز خواهد شد.

ما معتقدیم که این تغییر سیاست در راستای عملکرد این صنعت است. ما می‌دانیم که کسب‌وکارها به ما وابسته هستند، بنابراین اتخاذ این تصمیم به آسانی صورت نگرفته است. این تغییر سیاست به ما این امکان را می‌دهد که به ساختار هزینه، سیاست‌های پرداختی شرکاء و همچنین عملکرد صنعت خود، بیشتر نزدیک شویم. ما هنگامی که مطمئن هستیم که این تغییرات، منصفانه و همچنین با ارزش خدمات ما همخوانی دارند، این کار را انجام می‌دهیم.

پی‌پال یکی از پرکاربردترین درگاه‌های پرداخت و ارائه خدمات مالی بر روی کره زمین است. این شرکت در ابتدا توسط بزرگان دره سیلیکون مانند ایلان ماسک (Elon Musk) و پیتر تیل (Peter Thiel) تأسیس شد. این شرکت یک عرضه اولیه موفق در سال ۲۰۰۲ داشت و در همان سال نیز توسط eBay به قیمتی ۱/۵ میلیارد دلاری خریداری شد، در آن زمان این ادغام یکی از بزرگ‌ترین اکتساب‌های تاریخ صنعت فناوری بود. eBay در نهایت در سال ۲۰۱۵ وضعیت پی‌پال را به یک نهاد مجزا تغییر داد. این شرکت همچنان در بخش پرداخت‌های آنلاین، یک بازیگر اصلی به شمار می‌رود. علاوه بر ارائه زیرساخت‌های مالی و نیز وارسی تراکنش‌های میلیون‌ها تاجر و وب‌سایت، پی‌پال همچنین مالکیت Braintree (شرکت مادر اپلیکیشن همتا به همتای Vemmo که یک بازیگر قدرتمند در زمینه پرداخت‌های موبایلی نیز هست) را نیز در اختیار دارد.

اما به نظر می‌رسد که پی‌پال همزمان با ظهور رقیب قدرتمند خود یعنی شرکت Stripe، قصد دارد تا با این سیاست جدید، هزینه‌های خود را کاهش دهد. پی‌پال بارها از لحاظ ارزش و سهم بازار، از Stripe پیشی گرفته است، اما این شرکت سان فرانسیسکویی در دهه گذشته به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده‌ و اکنون به‌همراه Square و سرویس پرداخت دیجیتال آمازون، یک رقیب جدی برای پی‌پال به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید