پی پل می‌خواهد پینترست را به قیمت ۴۵ میلیارد دلار بخرد - تکفارس 
پی پل می‌خواهد پینترست را به قیمت ۴۵ میلیارد دلار بخرد - تکفارس 
پی پل می‌خواهد پینترست را به قیمت ۴۵ میلیارد دلار بخرد - تکفارس 

پی پل می‌خواهد پینترست را به قیمت ۴۵ میلیارد دلار بخرد

افشین نوری
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - 10:44
پی‌پال

به گزارش بلومبرگ، پی پل (Pay Pal) قصد دارد سرویس اشتراک‌گذاری عکس پینترست (Pinterest) را بخرد. طبق این گزارش، دو شرکت در حال انجام مذاکرات نهایی هستند و ظاهراً ارزش این معامله ۴۵ میلیارد دلار یا ۷۰ میلیارد دلار خواهد بود که عمدتاً در قالب سهام پی پل پرداخت خواهد شد.

پی پل می‌خواهد پینترست را به قیمت ۴۵ میلیارد دلار یا ۷۰ میلیارد دلار بخرد

امروز بعد از انتشار گزارش بلومبرگ، ارزش سهام پینترست با افزایش چشمگیری روبه‌رو شد و به قیمت ۶۲.۶۸ دلار رسید. در طول پنج روز گذشته ارزش سهام این شرکت بیش از ۲۲ درصد افزایش یافته که این موضوع نشان‌ می‌داد که خبر مربوط به قرارداد این شرکت با پی پل به بیرون درز پیدا کرده است.

پینترست در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ عرضه عمومی شد و آن زمان ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار داشت. به گفته یک منبع آگاه، پی پل برای رقابت با شرکت تجارت الکترونیک شاپیفای (Shopify) که به‌دنبال ادغام کسب و کار تجارت الکترونیک خود با فناوری‌های مالی است تصمیم به خرید پینترست گرفته است. شاپیفای سال گذشته پلتفرم Affirm را هم خریداری کرد که حالا تبدیل به تامین‌کننده اصلی تبادلات مالی سرویس شاپ پی (Shop Pay) این شرکت شده است.

پی پل سال گذشته برای رقابت با شاپیفای، سرویس Pay in 4 را راه‌اندازی کرد و حالا با خرید پینترست این فرصت را پیدا خواهد داد که به‌طور گسترده وارد کسب و کار تجارت الکترونیکی در شبکه‌های اجتماعی بشود. در این کسب و کار، اضافه کردن یک دکمه «خرید» به شبکه اجتماعی، به مشتریان اجازه خواهد داد تا هر چیزی که می‌بینند و می‌پسندند، مستقیماً از همان شبکه اجتماعی خریداری کنند.

فیس بوک هم با اضافه کردن دکمه “Shop” به اینستاگرم، به کاربران این شبکه اجتماعی اجازه داده تا مستقیما از لایوها، استوری‌ها و اکسپلور فیدها خریداری کنند. این قابلیت همچنین از طریق پلتفرم ریلز اینستاگرام هم قابل دسترس است.

پی پل

تجارت در شبکه‌های اجتماعی، این فرصت را به شرکت‌های فناوری می‌دهد تا کلیک‌ها و خریدهای کاربران خود را رهگیری کرده و براساس آن‌ها تبلیغات متناسب با هر کاربر را به او نشان دهند. خرید پینترست نیز به پی پل اجازه خواهد داد تا بیش از پیش وارد حوزه تجارت الکترونیک شود و درآمد خوبی از طریق تبلیغات کسب کند.

البته به نظر می رسد سهامداران پی پل به‌اندازه سهامداران پینترست بابت درز خبر قرارداد این دو شرکت هیجان‌زده نشده‌اند. در جریان معاملات روز چهارشنبه، ارزش هر سهم پی پل با کاهش چند دلاری به عدد ۲۵۸.۳۶ دلار رسید. ارزش این شرکت در حال حاضر ۳۰۳.۶ میلیارد دلار است در حالیکه ارزش پینترست فقط ۴۰.۶ میلیارد دلار است. رویترز گفته است که اگر معامله‌ی بین این دو شرکت امضا بشود، ما شاهد بزرگترین خرید یک شبکه اجتماعی از زمان خرید لینکدین توسط مایکروسافت به قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ خواهیم بود.

کاربران بیش از گذشته به سمت اینفلوئنسرهای اینترنتی سوق پیدا کرده‌اند

در سال‌های اخیر، گرایش مشتریان به سمت اینفلوئنسرهای اینترنتی که برندها و محصولات آن‌ها را تبلیغ می‌کنند افزایش یافته است. تجارت در شبکه‌های اجتماعی، به این مشتریان اجازه می‌دهد تا محصولات موردنظر خودشان را با کلیک کردن روی یک دکمه به‌صورت آنلاین خریداری کنند. پینترست در جریان شیوع ویروس کرونا توانست کاربران زیادی جذب خود کند، اما با کنترل این بیماری، رشد این شبکه اجتماعی به‌ویژه در آمریکا کندتر شده است. آمریکا بزرگترین بازار پینترست محسوب می‌شود و همین موضوع باعث نگرانی پینترست شده است.

تحلیلگران موسسه ودبوش (Wedbush) در یادداشتی نوشته‌اند:

خرید پینترست توسط پی پل، اثر مثبتی روی درآمدهای مالی این شرکت هم در بخش تجاری و هم در بخش مشتریان عادی خواهد داشت؛ به‌ویژه اینکه پینترست اخیرا با فناوری هوش مصنوعی Honey نیز یکپارچه شده است.

البته برخی منابع گفته‌اند که در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت گفت که قرارداد بین پی پل و پینترست امضا خواهد شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که درنهایت این دو شرکت به چه توافقی می‌رسند.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا تصمیم پی پل برای خرید شبکه اجتماعی پینترست را مثبت می‌دانید؟ دیدگاه‌های خود را می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید